• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verplaatsen wanneer rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterburen

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik heb een groot bestand met adressen en deze is aangevuld met ingekochte adressen. Nu komen er ook veel adressen overeen met onze database en nu ga ik deze ontdubbelen. Aangzien ons bestand voorzien is van oudere informatie heb ik gefilterd op adres en vervolgens de dubbele waarden rood laten markeren. Nu wil ik dat Excel alle rijen waarin cellen staan die rood zijn verplaats naar een andere map.

Op welke manier kan ik dit het beste doen.

Bijlagen

Het markeren van dubbele waarden lukt wel, zie voorbeeld bestand. Maar hoe laat ik die automatisch verplaatsen naar een ander tabblad.

Je kunt bij het filter ook instellen: sorteren op kleur, het enige wat je dan hoeft te doen is:
-sorteren op kleur
-10000 regels in een keer naar beneden selecteren
-knippen
-plakken

Of zie ik dit verkeerd?
Grts!

Dat hoef je niet verkeerd te zien. Wist niet dat je kon sorteren op kleur. :o

maar dit is het inderdaad. Dan ben ik er ook. Zo zie je maar dat de in eerste instantie als "domme opmerking" ingeschatte reactie, toch enigszins de truck is.

Bedankt.

Volgens mij kan dit werken, Zie bijlage.

Zet in sheet 1in kolom J de formule =D1=D2
Dit geeft een heleboel False en TRUE meldingen (of WAAR en ONWAAR)
Kopieer die naar beneden

Vervolgens Kopieer je Kolom J en Paste Special -Values (Plakken Speciaal - Waardes)
Je sorteerd je bestand op Kolom J en alle TRUE's (WAAR's) Knip je eruit en zet je in een andere Sheet.

In Sheet 2 staat die ene TRUE als voorbeeld.

Vervolgens zet je in Kolom K een VLOOKUP (VZOEKEN) formule die die bijbehorende FALSE (ONWAAR) regels identificeerd.
Vervolgens Kopieer je Kolom K en Paste Special -Values (Plakken Speciaal - Waardes)
en sorteer je op kolom K.
Alle regels waar geen #N/A in staat zouden je missing regels moeten zijn (als er geen extra spaties in de adressen staan.)

Succes.
Humadgen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan