Hoi Forumleden,
mijn eerst boodschap hier...
Ik heb een code gemaakt die een kolom (je geeft het kolombereik op) doorzoekt. Wanneer deze een lege cel detecteert moet hij de ganse rij verwijderen. (ik werk dus met kleuren).
Nu zou ik dit principe graag toepassen op verschillende kolommen. Met andere woorden, via een inputbox wordt om een bereik gevraagd. De gebruikter vult bijvoorbeeld A3:I30 in.
Nu zou ik graag willen dat de ganse rij verwiiderd wordt wanneer de ganse rij binnen het opgegeven bereik leeg is. Dus voor de eerst rij moet A3, B3, C3, D3, E3, F3, G3, H3 en tenslotte I3 gecheckt worden.
Zijn deze allemaal leeg, dan mag rij 3 volledig over het ganse werkblad gewist worden.
Onderstaande code had ik dus al en checkt 1 kolom:
Sub DelEmptyRow()
Range("A3:A30").Select
Rng = Selection.Rows.Count
ActiveCell.Offset(0, 0).Select
Application.ScreenUpdating = False
For i = 1 To Rng
If ActiveCell.Interior.ColorIndex = xlNone Then
Selection.EntireRow.Delete
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
Next i
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Iemand een idee?:thumb:
mijn eerst boodschap hier...
Ik heb een code gemaakt die een kolom (je geeft het kolombereik op) doorzoekt. Wanneer deze een lege cel detecteert moet hij de ganse rij verwijderen. (ik werk dus met kleuren).
Nu zou ik dit principe graag toepassen op verschillende kolommen. Met andere woorden, via een inputbox wordt om een bereik gevraagd. De gebruikter vult bijvoorbeeld A3:I30 in.
Nu zou ik graag willen dat de ganse rij verwiiderd wordt wanneer de ganse rij binnen het opgegeven bereik leeg is. Dus voor de eerst rij moet A3, B3, C3, D3, E3, F3, G3, H3 en tenslotte I3 gecheckt worden.
Zijn deze allemaal leeg, dan mag rij 3 volledig over het ganse werkblad gewist worden.
Onderstaande code had ik dus al en checkt 1 kolom:
Sub DelEmptyRow()
Range("A3:A30").Select
Rng = Selection.Rows.Count
ActiveCell.Offset(0, 0).Select
Application.ScreenUpdating = False
For i = 1 To Rng
If ActiveCell.Interior.ColorIndex = xlNone Then
Selection.EntireRow.Delete
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If