• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verwijderen incl knoppen, keuzelijst etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
beste lezer.

Het volgende: lezen icm met meegestuurd bestand.
Ik heb reeds een macro, die afhankelijk van ja of nee rij 4 doet laten verdwijnen of verschijnen. Als rij 4 verdwijnt, dus keuze "nee" , dan verdwijnt wel de knop mee, maar niet de keuzelijst en keuzerondje (allen staan in rij 4). Is het mogelijk dat deze ook meeverdwijnen. (niet wissen, maar verdwijnen)

met vriendelijke groet,

Eric Brok

Bijlagen

suggestie 1:
application.SheetsInNewWorkbook = 1

suggestie 2:
gebruik een VBA-userform; gebruik geen formulierobjekten of AxtiveX-controls in een werkblad

suggestie 3
Kijk eens bij Menublad/data/formulier

suggestie 1:
application.SheetsInNewWorkbook = 1

suggestie 2:
gebruik een VBA-userform; gebruik geen formulierobjekten of AxtiveX-controls in een werkblad

suggestie 3
Kijk eens bij Menublad/data/formulier

bedankt voor deze reactie.

misschien dat ik de suggestie heb gewekt erg bedreven te zijn met excel en macro's. Dit is echter niet zo, dus jou suggesties behoeven wat toelichting.

bij voorbaat dank.

mvg

eric

hier mee moet het lukken
succes

hoi kibus

nogmaals bedankt voor de oplossing. Ik ben geen VB-gebruiker, maar af en toe kan ik het met wat logica begrijpen en evt aanpassen aan een afwijkende situatie. Ik kan echter voor mijn vraag de link niet leggen met de macro's en welke parameters evt aangepast moeten worden als eea verplaatst. kun je misschien even kort toelichten wat de regels doen.

alvast bedankt.

gr eric

Hoi,

De volgende macro heb ik gebruikt de shapes zijn de besturingselementen die ik onzichtbaar maak met. visible=false

HTML:
Sub Vervolgkeuzelijst1_BijWijzigen()
If Range("D15").Value = 2 Then
    Rows("4:4").EntireRow.Hidden = True
    ActiveSheet.Shapes("Drop Down 3").Visible = False     
    ActiveSheet.Shapes("Option Button 4").Visible = False
Else
    Rows("4:4").EntireRow.Hidden = False
     ActiveSheet.Shapes("Drop Down 3").Visible = True
     ActiveSheet.Shapes("Option Button 4").Visible = True

End If
End Sub

succes

Hoi,

De volgende macro heb ik gebruikt de shapes zijn de besturingselementen die ik onzichtbaar maak met. visible=false

HTML:
Sub Vervolgkeuzelijst1_BijWijzigen()
If Range("D15").Value = 2 Then
    Rows("4:4").EntireRow.Hidden = True
    ActiveSheet.Shapes("Drop Down 3").Visible = False     
    ActiveSheet.Shapes("Option Button 4").Visible = False
Else
    Rows("4:4").EntireRow.Hidden = False
     ActiveSheet.Shapes("Drop Down 3").Visible = True
     ActiveSheet.Shapes("Option Button 4").Visible = True

End If
End Sub

succes

bedankt,

ik was er al uit ondertussen. was even in de war met de twee andere macro's die erbij stonden, maar die had je waarschijnlijk opgenomen om de naam van het formulier te achterhalen. Toch bedankt voor de toelichting. Alles werkt zoals ik wil.

groet,

eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan