Mijn vorige manier om rijen te verwijderen op basis van checkbox waarde voldoet helaas niet.
Ik concludeer, op basis van de gegevens die ik verwerk, dat wanneer een punt (.) aanwezig is, deze rij te behouden.
Ofwel, rij verwijderen wanneer . niet aanwezig is:
Dit lijkt te functioneren, maar op 500+ rijen, lijkt Excel hier dusdanig lang over te doen, dat ik Excel moet gaan forceren om af te sluiten.
Ik heb tevens de Application.ScreenUpdating = False/True meegenomen, om de zaak te bespoedigen, maar alsnog veels te traag.
Ik krijg het idee dat die . ook nog een andere functie heeft, net als een * ook als wildcard fungeert.
Kan dit niet sneller?
Of, wellicht simpeler?
Ik concludeer, op basis van de gegevens die ik verwerk, dat wanneer een punt (.) aanwezig is, deze rij te behouden.
Ofwel, rij verwijderen wanneer . niet aanwezig is:
Code:
Sub DelRowsNotContainCertainText()
Set myRange = Application.Selection
Set myRange = Application.InputBox("Selecteer de Range", "DelRowsNotContainCertainText", myRange.Address, Type:=8)
Application.ScreenUpdating = False
cText = Application.InputBox("Vul de waarde in", "DelRowsNotContainCertainText", "", Type:=2)
For i = myRange.Rows.Count To 1 Step -1
Set myRow = myRange.Rows(i)
Set myCell = myRow.Find(cText, LookIn:=xlValues)
If myCell Is Nothing Then
myRow.Delete
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Dit lijkt te functioneren, maar op 500+ rijen, lijkt Excel hier dusdanig lang over te doen, dat ik Excel moet gaan forceren om af te sluiten.
Ik heb tevens de Application.ScreenUpdating = False/True meegenomen, om de zaak te bespoedigen, maar alsnog veels te traag.
Ik krijg het idee dat die . ook nog een andere functie heeft, net als een * ook als wildcard fungeert.
Kan dit niet sneller?
Of, wellicht simpeler?