• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ndjong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Is er in Excel een opdracht te maken die alle rijen verwijdert waarvan in een bepaalde kolom de cellen niet leeg zijn? En omgekeerd:
Is er in Excel een opdracht te maken die alle rijen verwijdert waarvan in een bepaalde kolom de cellen wel leeg zijn?
Bij voorbaat mijn dank,
ndjong

Niet direct in Excel, wel in Excel VBA.

Dank voor dit antwoord, edmoor. Ik weet niet wat Excel VBA is maar ik heb gewoon Microsoft Office 2013 aangeschaft en ik begrijp dat het dan niet kan.
Met vriendelijke groet,
ndjong

VBA (Visual Basic for Applications) is de programeertaal die bij Office hoort, dus dat kan ook bij jou. Als je een voorbeeld documentje met uitleg plaatst kan ik of iemand hier anders het best wel voor je maken.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Ik heb geprobeerd een Excel-voorbeeldbestandje bij te voegen maar weet niet zeker of dat gelukt is.
Nu wil ik b.v. een tabel overhouden van personen die geen e-mail hebben. Vervolgens wil ik een tabel overhouden van mensen die wel telefoon hebben.
Kan ik dat ook zelf?
Met vriendelijke groet,
ndjong

Als je niet weet wat VBA is heb je daar ook nog nooit iets mee gedaan, dus dat ga je niet zomaar even zelf doen. Op dit moment heb ik er geen tijd voor maar zal er naar kijken als ik vanmiddag weer thuis ben.

Wil je het simpel houden, zet er dan een filter op. Kan je filteren op lege cellen of niet-lege cellen.

Nu ik het document heb gezien kan ik het alleen maar eens zijn met Rudi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan