• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen vol van mijn data bank, is er uitbreiding mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
In mijn cataloge zijn cellen vol met artikels, tot cel 65536, en wil nog meer data's ingeven
(blad artikels 'kolom A,B,C' gebruik ik voor data), volgende formule die gebruikt wordt voor mijn fakturen blad te maken ,

=VERT.ZOEKEN(B13;ARTIKELS!A2:C65536;2));"";VERT.ZOEKEN(B13;ARTIKELS!A2:C65536;2))

hoe zou ik hier een uitbreiding van kunnen maken,graag hulp bij deze.

na enig google'en, vindt ik volgende, dat iets met mij te maken heb, maar niet veel wijzer van word

http://www.veit.nl/487826-meerdere-data-zoeken-en-verplaatsen

cellen vol 02.gif

Bijlagen

• cellen vol.gif
    cellen vol.gif
    28 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Henk,

Excel 2010 heeft 1.048.576 rijen, dus daarmee zou je een eindje verder komen. Ander maak je op een ander blad een tweede bestand en gebruik je
Code:
=ALS(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E1;Blad1!A:B;2;0)));VERT.ZOEKEN(E1;Blad1!A:B;2;0);ALS(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(E1;Blad2!A:B;2;0)));VERT.ZOEKEN(E1;Blad2!A:B;2;0)))

BEN al een stap verder,

dank u('robdgr'), het heeft even geduurd eer ik mijn blad met formule
inorde kon maken

met nog enkele problemen, maar ben al tevreden(net wat ik nodig had).

alleen die "onwaar" in de cel als het getal er niet is zou leeg moeten zijn,

mijn formule
=ALS(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B49;ARTIKELS!$A:$C;2;0)));VERT.ZOEKEN($B49;ARTIKELS!$A:$C;2;0);ALS(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B49;'ART LAM01'!$A:$C;2;0)));VERT.ZOEKEN($B49;'ART LAM01'!$A:$C;2;0)))

wat betreft formule 'moet ik effen nog een nachtje overslapen, voor mij beetje ingewikkeld, en google is niet direkt gevonden over dit onderwerp.

Bijlagen

• CELLEN VOL 03.gif
    CELLEN VOL 03.gif
    19,9 KB · Weergaven: 23
Wijzig in

=ALS(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B49;ARTIKELS!$A:$C;2;0)));VERT.ZOEKEN($B49;ARTIKELS!$A:$C;2;0);ALS(NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B49;'ART LAM01'!$A:$C;2;0)));VERT.ZOEKEN($B49;'ART LAM01'!$A:$C;2;0);""))

Leuk, dat er toch veel mogelijkheden zijn om die problemen op te lossen,

Bedankt ,Gert Bouwmeeste, robdgr, en die ik vergeten ben,:thumb::D

heb cellen veranderd, en met mijn fakturenblad kan ik weer verder aan slag,

Bijlagen

• CELLEN VOL 04.gif
    CELLEN VOL 04.gif
    14,3 KB · Weergaven: 12
Henk,

Sorry, met dank aan Gert, maar ik had die foutafhandeling moeten zien. Wist overigens niet of dit een optie voor je was om gewoon een tweede reeks te maken. Het antwoord leek me haast te simpel. Ben eigenlijk wel nieuwsgiering hoe lang die zoekopdrachten gaan duren.

Vrij snel, in nog minder dan een second

data artikels zijn gevuld met 2 bladen(elk blad met kolom a (artikel nummers), kolom b (artikel omschrijving),kolom c (prijs), en heb er geen probleem mee

excel 2007,
Systeem:
Microsoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 3

Computer:
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual
Core Processor 3800+
Kloksnelheid: 2.01 GHz, 1,00 GB

Laatst bewerkt:
Status