• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen weergeven mbv zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste mensen.

Ik zoek een mogelijkheid (dummieproof zoals gewoonlijk).
Vandaar geen ctrl-F of filters.
In bijgevoegde bestand heb ik een bestand met 2 tabbladen.
Tabblad 1 wil ik mbv een in te vullen tekstvak (vervolgens zoek knop)
De gegevens uit het 2e tabblad ophalen en zichtbaar maken behorende bij de zoekwaarde.
De zoekwaarde zal altijd het gegeven uit kolom A zijn. (tabblad 2, artikelnummer) Hier worden geen tikfouten in gemaakt omdat deze ingeplakt worden. Als eerst gevonden waarde zou ik de laatst getelde voorraad zichtbaar willen hebben.

Nu heb het volgende gemaakt:
een tekstvak met zoekknop waaraan een VBA code hangt welke de waarde zoekt in datzelfde werkblad. Deze zal niet snel overzicht geven als ik die in de huidige staat zou gebruiken.

Bekijk bijlage Voorraadcheck.xlsb

Als iemand mij kan helpen in deze, zou ik dat zeer fijn vinden.

(Doel van het bestand, meerdere personen houden orders in de gaten.)
Deel 1: Er komt een forecastorder binnen, die persoon voert em in en checkt de voorraad.
Deel 2: Er komt een productieorder binnen voor bovengenoemde forecastorder, weer wordt de voorraad gecheckt)
Deel 3: Er komt een verkooporder binnen en weer wordt de voorraad geteld.

1x tellen voldoet in deze. het tellen is een handmatig proces waar stiekem veel tijd in verloren in gaat. En dus dubbele tellingen of zelfs driedubbele tellingen zijn pure tijdverspilling.

Het voorraadsysteem kent niet iets als laatste voorraadcontrole invoeren/zichtbaar maken. Vandaar een andere benadering.

Laatst bewerkt:
Voordat we met VBA aan de slag gaan, probeer eerst even een conventionele benadering:

Bijlagen

Dat was het inderdaad, ik had in het verleden. Jaren terug met een bestand gewerkt waar de VBA in zat.
Dus had deze te erg in mijn kop zitten.
Zat meer en meer te denken dat een simpele formule met beveiliging van deze al afdoende was.
Dit is inderdaad in de trend wat ik zocht.

opgelost en bedankt Timshel

Te vroeg geroepen het werkt :(
De gegevensvalidatie was een mooi extra echter werkt niet op getallen. Op het moment dat een getal wordt ingevoerd in het voorraadtelling tabblad wordt deze niet geteld. En wanneer een volgende waarde wordt ingevoerd wordt deze waarde wel herkend.

Iemand een idee waar dit door komt?

Het gaat om de gegevensvalidatie in cel C1

Bekijk bijlage Voorraadcontrole 2.xlsb

Dank alvast voor een oplossing in deze. (anders wordt het die validatie er uit gooien)

Was even zoeken wat er anders was. Dank je, hij werkt nu zoals voor ogen.

Groet,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan