• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen weergevwn op basid van waarde uit validatielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Goedemiddag

ik heb een bestand bijgevoegd waarin in het eerste tabblad het resultaat wat ik graag wil zien staat weergegeven

Ik zou graag willen dat als de validatielijst A aangeeft alleen de rijen van a te zien zijn , bij B alleen de B en zo verder

Kan iemand aub hiermee helpen. Alvast bedankt

Bekijk bijlage voorbeels rijen.xlsx

Als je in blad Data kolom A filtert op de gewenste letter, dan heb je toch meteen de gegevens die je wil?

ja dat klopt alleen dient eea in een ander tabblad te worden weergegeven dus ik dacht meer in de lijn van een INDEX formule

wellicht iets te snel geweest:o

Je hebt eea met VBA opgelost en werkt perfect maar daar snap ik al helemaal niet van hoe ik het zelf verder kan aanpassen. Is er ook een "gewone" :eek: excel formule voor?

Aan die code valt weinig aan aan te passen of het zou de kolomletter moeten zijn als je meer dan 5 kolommen gaat gebruiken. Maar het kan ook met formules.
Verwijder eerst bij vba de modules 1 en 2 en de inhoud daarvan (die hoorden ook bij de vba-oplossing niet te staan) en ook de macro behorend bij blad1(uitkomst). Typ dan in het blad Uitkomst in A2 en kopieer naar beneden in kolom A:
Code:
 =als(aantal.als(data!a$2:a$9;h$1)>rij()-2;h$1;"")
Typ in B2 en sluit af met Ctrl-Shift-Enter:
Code:
=als($a2=$h$1;index(data!b$2:b$9;kleinste(als(data!$a$2:$a$9=$h$1;rij($A$2:$a$9)-1);rijen(b$2:b2)));"")
Kopieer deze formule naar rechts en naar beneden.

misschien een beetje simpel, kopieer de hele tabel naar blad uitkomst en filter daar op bvb a

Dat is inderdaad ook heel goed mogelijk sylvester. In feite een variant op wat ik in mijn vba-oplossing deed, daarin filterde ik in blad data en kopieerde het resultaat naar blad Uitkomst. En dat met filteren (zonder formules en vba) de gewenste uitkomst meteen al in blad data kan worden weergegeven, gaf ik in mijn eerste antwoord al aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan