• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijens samenvoegen met gelijke inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

styllo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo,

In het volgende probleem zie ik niet direct een oplossing.

zie bijlage,
op het eerste tabblad komen gegevens uit onze nacalculatie, alleen kunnen we de gepresteerde uren niet in totalen krijgen per dag- per werk.

In het tweede tabblad kan je zien wat we graag zouden hebben, maar dan via macro of zo.

Wie kan mij helpen !

bij voorbaat dank.

Bijlagen

Heb je al eens van een draaitabel gehoord? Zie bij menu Data.

Wigi,

Waarom niet gewoon een eenvoudige somproduct?

Bijlagen

das niet echt wat ik zoek

Okè, de som is er.

Maar ik geraak er natuurlijk niet uit !!
k'heb alleen het eerste tabbald, het tweede (resultaat) heb ik handmatig samengesteld.

Dus kortweg - vanuit tabblad één automatisch de samstelling en som krijgen op bv het tweede tabblad.

ps. in de formule gebruik je 'tijd', maar ik zie nergens hoe je excel wijs maakt dat dat die kolom is.

In ieder geval al bedankt voor de moeite.

mvg.
David.

Heb je al eens van een draaitabel gehoord? Zie bij menu Data.

Wigi,

Waarom niet gewoon een eenvoudige somproduct?

Waarom? Omdat SOMPRODUCT ervan uitgaat dat je al een aantal kolommen hebt, waaraan de sommen toegevoegd worden. Met een draaitabel worden die automatisch gezet.

David, hier al wat mee geëxperimenteerd? Want je reageerde nl. niet op mijn post.

wigi

Inderdaad wigi, heb t'één en t'ander uitgeprobeerd met draaitabel, en ik verkrij schitterende resultaten. Alleen is dat niet wat ik nodig heb. :confused:

Bedoeling is dat we tot een tabel komen zoals in mijn voorbeeld resultaat, omdat ik dat dan weer kan exporteren naar ms project. (en met een draaitabel lukt mij dit niet)
Tenzij je me toch op die manier een oplossing kan aanreiken, maar ik ben er te d.. voor.

We zijn op goeie weg maar nog niet klaar ! :shocked: - help mij.

mvg.
David.

Zie bijlage.

Ik heb kolomtitels toegevoegd, en dan die dingetjes in een draaitabel gestoken.

Staat op blad 2 ter vergelijking met de manuele output.

Wigi

Bijlagen

bijna,

alleen nog overal een datum invullen in de eerste kolom, anders moet ik weer aanvullen om te kunnen exporteren.

bedankt in ieder geval voor de moeite.

mvg david

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan