• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijhoogte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankdeJager

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Beste mede-excel gebruikers,

ik heb een spreadsheet gemaakt waarmee het middels een macro mogelijk is om kolommen zichtbaar te maken/te laten verdwijnen. Echter nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

In de afzonderlijke kolommen staan verschillende hoeveelheden tekst. De kolom die ik wil laten verdwijnen bevat exponentieel meer tekst dan de overige kolommen. Als ik deze kolom laat verdwijnen dan blijven de rijen de hoogte houden van de verdwenen kolom. Dit wil ik niet. Ik zou graag willen dat de rijen hun hoogte baseren op de zichtbare hoeveelheid tekst.

Dus:

als de kolom (met veel tekst) zichtbaar is dan zou ik graag willen zien dat de rijhoogte op deze kolom wordt gebaseerd

enn

als de kolom (met veel tekst) zichtbaar is dan zou ik graag willen zien dat de rijhoogte wordt gebaseerd op de kolommen die nog wel zichtbaar zijn.

Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank!

In je macro opnemen:

Cells.Select
Cells.EntireRow.AutoFit

Ron

Ja

maar ik heb geen idee hoe je macro eruit ziet dus de handigste plek weet ik niet. Maar je kan ze overal zetten zonder dat ze kwaad doen

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan