• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijnummer van eerst gevonden waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Beste medeforumers,

Ik heb een bestand bijgesloten en daarin staat onderstaande tekst, daar zal het allemaal duidelijk worden.

In de lijst in kolom E staan allemaal formules, Als er in het andere bestand (kolom B) een tekst staat staat die tekst ook in de lijst, anders is deze leeg.
Nu ben ik op zoek naar een formule, die het rijnummer weergeeft rechts naast de lijst (dus niet die van Excel) van de tekst die als eerste gevonden wordt. Die tekst is "buffel en de uitkomst van de formule is 10.

Ik heb van alles geprobeerd met de oplossingen die in het volgende topic worden geboden maar het is me te ingewikkeld.

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/344635-eerste-gevonden-waarde-in-een-rij

Wie o wie wil mij helpen?
 

Bijlagen

  • voorbeeld gotty.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 29
deze in F11?

PHP:
=VERGELIJKEN(E11;$B$2:$B$39;0)
 
zo kan het ook.
 

Bijlagen

  • voorbeeld gotty.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 36
Code:
=index(f2:f39;vergelijken("*?";e2:e39;0))
 
Dankjulliewel voor jullie hulp, ik heb een bestand bijgevoegd met de oplossing van HSV en ondertussen had ik nog wat meer wensen maar deze heb ik zelf al in kunnen vullen, mogelijk is dit bestand een uitkomst voor anderen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld gotty uitkomst.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan