rippen CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

francisca0604

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hallo

Ik heb een CD in mijn laptop gestopt en geript alles staat er op en hij speelt ook netjes af.
Nu wil ik hem op mijn Ipod zetten dat lukt niet helemaal.
Ik heb de map naar sychroniseren gesleept maar sychronisatie starten kan ik niet aanklikken,
heb mijn Ipod aangesloten maar hoe krijg ik de muziek er dan op.
Heb geprobeerd vanuit muziek het album nummer voor nummer erin te slepen naar de Ipod maar de muziek staat er niet op?
wat doe ik fout??

gr.francisca

Geript in een audio-formaat dat NIET wordt ondersteund door de ipod misschien, dus bijv. geript naar Flagg of Ogg of Ape?
Met MP3 bestanden kan de ipod in ieder geval overweg, dus (indien in verkeerde formaat) rip het opnieuw, maar dan naar MP3.

Andere reden zou kunnen zijn dat je (wellicht) eerst die map met geripte muziek moet toevoegen aan de bibliotheek op je pc en dan synchroniseren vanuit de itunes bibliotheek. Kan (in iTunes) met Archief -> Map aan bibliotheek toevoegen. Natuurlijk kun je ook rechtstreeks een audio-cd rippen naar iTunes, zoals hier uitgelegd.

Tijs.

Hallo

Ik heb hem geript met MP3 formaat .
Ik klik op Mediabibliotheek dan muziek en dan album daar staat hij dan.
Vervolgens sleep ik die CD naar de zijkant en dan druk ik op sychroniseren dan gebeurt er niks, heb Ipod aangesloten
er staat als voorbeeld zo'n MP3 spelertje aan de zijkant (bij sychroniseren)daar zou ik toch mijn Ipod moeten zien staan nu hij aangesloten is.
als ik op sychroniseren druk verdwijnt die tekst weer.
Wat moet ik aanklikkken om de muziek op mijn Ipod te krijgen?

gr.

Ik heb even geen direct idee. Wel bedankt voor de extra informatie.

Tijs.

Bedankt voor de informatie denk dat het aan de Ipod ligt
heb met een andere geprobeerd en dan doet hij het wel!

Kan afsluiten

Groeten Francisca

Ik snap niet precies wat je bedoeld, doe je het zoals Tijs aangeeft? hieronder nog eens stapsgewijs

Rip de muziek als mp3, kijk waar deze staat..
Open itunes, archief en map toevoegen, ga hier naar de lokatie waar de map met mp3's staat en voeg hem in itunes toe..
sluit de ipod aan, wacht ff en als het goed is verschijnt hij in itunes..
klik op de naam van jou ipod en er verschijnt een overzicht van wat je kunt doen..
Ga naar muziek/muziek synchroniseren, hier kun je kiezen welke albums je wilt toevoegen..

edit: te laat... zie dat het al opgelost is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan