Ris en aanmelden bij het domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfkunst

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben voor m'n werk bezig met ris. Dit gaat helemaal goed, op een ding na. Als ik een weggeschreven image weer op wil halen kan ik de ene keer de computer wel in een keer automatisch in het domein hangen en een andere keer niet. Ik krijg als het niet lukt de volgende melding:

"De opgegeven gebruiker mag de computer niet lid maken van het domein. Wilt u nu doorgaan en later opnieuw proberen om lid te worden van een domein?"

Als ik dan klik op "Nee" dan kan ik een domein naam opgeven. Er staat ook al een naam, die laat ik gewoon staan, dan klik ik op volgende en daar moet ik de gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Hierin vul ik exact hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord in als waarmee ik ook de ris gestart heb. Het vreemde is dat het nu wel in een keer lukt.

Heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Rolf Kunst

In het .sif bestand staat de gebruiker die hem aanmeld op het domein, ik gok dat dat een standaard account is, die kan uit mn hoofd 4 x een pc op domein zetten en daarna niet meer

In het .sif bestand staat de gebruiker die hem aanmeld op het domein, ik gok dat dat een standaard account is, die kan uit mn hoofd 4 x een pc op domein zetten en daarna niet meer

Wat je schrijft kan best waar zijn, alleen lijkt het hier meer op een rechten probleem.
In de vraag staat dat er al meerdere machines in het domein zijn gezet, maar niet hoeveel.
Bovendien staat er dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer niet, er staat niet na een X aantal keren.
Maar misschien heb ik het wel verkeerd.
Succes in ieder geval

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik heb het probleem al gevonden. Een fout van mezelf. Het ligt aan het volgende. We hebben twee vestigingen met op beide een domain controller. Tussen beide vestigingen ligt een lijn van 2 mbit. Niet heel veel dus. Het geval wil dat ik in de .sif file verwees naar de domain-controller van de andere vestiging. Deze kon blijkbaar niet snel genoeg reageren. Ik heb de file aangepast en viola... Alles werkt weer. Rissen gaat nu altijd goed. In elk geval bedankt voor het meedenken.

Groet Rolf
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan