[RIS-server]

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-freak1

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
hallo,

ik ben hier bezig met een ris server te maken. (remote installation service)
dus windows via het netwerk te installeren. nu wil ik windows 2000 installeren op een Compaq Deskpro EN Desktop p866. nu boot ie goed ik kan een image kiezen enzo.
dan begint met de bestanden te laden, en dan geeft ie een error:

the operation system image you selected does not contain necessary drivers for your network adapter try selecting a different operation image

iemand een idee??

Laatst bewerkt:
RIS ken ik niet zo heel goed. het is rij omslachtig en stug als je het vergelijkt met Altiris of LANdesk, maar een image is PC hardware gebonden.
Als je de image, die je gemaakt hebt met bv een laptop, op een desktop wil installeren, zal die inderdaad fouten geven omdat de image niet de drivers bezit die de desktop nodig heeft.
Er zijn wel manieren om images voor meerdere PC merken te maken, maar daar kan ik niet mee helpen. Dat is vrij specifiek en omslachtig. Misschien iemand anders hier ...

ris is eigelijk niks anders dan het volgende.

normaal stop je bijvoorbeeld de xp cd in de cdrom la. nu haalt ie de cd van de server af.

Ahh ... maar je komt nooit tot aan de CD.

Je hebt 2 mogelijkheden:
1. je de client PC's moeten PXE boot ondersteunen (en je moet dus een PXE server hebben)
2. je gebruikt een opstartdiskette die de drivers heeft voor de specifieke netwerkkaart die jij in de PC hebt zitten.

Je zult dus een opstartdiskette moeten maken waarin je de goede netwerkdriver integreerd voor jouw PC.

Ik heb het zelvde probleem gehad. Hoe heb je je ris image gemaakt. Ik heb een pc helemaal geinstalleerd met alle drivers en dan met riprep een image gemaakt. met het terug van het image kreeg ik de zelvde melding als jij. Ik heb toen een andere netwerk kaart ingebouwd die automatisch herkend word door eindows XP/2000 en opnieuw geprobeerd. As je een onboard netwerk kaart heb moet je hem uitschakelen in het bios.
voor meer info over riprap Klik hier
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

hou er rekening mee dat als je een W2003 server hebt waar je RIS op hebt draaien dit na SP2 niet meer doet.
SP2 heeft WDS hetgeen RIS vervangt.

/offtopic
Voor ons een reden om SP2 niet uit te rollen op onze RIS server (tot mn schaamte moet ik bekennen dat ik hier pas achterkwam toen ik SP2 had geinstalleerd en ging controleren welke services wel en niet draaiden. Van te voren wel gechecked of andere applicaties met SP2 overweg konden maar niet hoe het zat met RIS. We moeten nu nog uitzoeken of onze oude images gewoon worden geaccepteerd of hoe gemakkelijk deze zijn om te zetten)

staat hier eigenlijk niet gewoon keihard.. dat windows 2000 jou netwerk kaarten niet klan onder steunen.. of de 2003 server.

het gaat er gewoon om dat ie geen drivers kan vinden.

Je kan even op de volgende site kijken daar word uitgelegd hoe je een netwerk kaart driver met de hand kunt toevoegen.

LINKJE

Dan installeert ie de drivers bij windows maar zover komt hij al niet, zoek even op de site van de leverancier vand e netwerkkaart, daar wel een driver inclusief RIS drivers, die drivers moet je dna naar de i386 map van het image op de ris server kopieeren, meestal staat er wel een leesmij.txt bij

Hierbij een document van Microsoft over het toevoegen van de Drivers, dit document is geschreven voor XP maar geldt ook voor Windows 2003.

http://support.microsoft.com/kb/315279

Even een opmerking m.b.t. RIS en SP2 van Win2k3. Je kunt deze SP gerust installeren op deze server, RIS zal intact blijven. Indien RIS al is geinstalleerd wordt WDS (Windows Deployment Service) in een mixed mode gezet, dit betekend dat deze zowel RIS als WDS ondersteunt. Als er nog geen RIS aanwezig is kun na de installatie van WDS kiezen welke modus je wilt gebruiken.

Hierbij een document van Microsoft over het toevoegen van de Drivers, dit document is geschreven voor XP maar geldt ook voor Windows 2003.

http://support.microsoft.com/kb/315279

Even een opmerking m.b.t. RIS en SP2 van Win2k3. Je kunt deze SP gerust installeren op deze server, RIS zal intact blijven. Indien RIS al is geinstalleerd wordt WDS (Windows Deployment Service) in een mixed mode gezet, dit betekend dat deze zowel RIS als WDS ondersteunt. Als er nog geen RIS aanwezig is kun na de installatie van WDS kiezen welke modus je wilt gebruiken.

eh, kun je me dan uitleggen hoe het komt dat de service RIS na installatie van SP2 niet meer wil starten? (We hebben het hier zolang nog laten liggen omdat het geen prioriteit heeft)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan