• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Risico bij kopieren data uit beschadigd bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josuelmi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Ik heb een (gedeeld) bestand dat in de loop der tijd beschadigd is geraakt en nu allerlei problemen geeft.

Nou wil ik om alle problemen kwijt te raken een geheel nieuw bestand aanmaken, maar vanwege de grote hoeveelheid data is het ondoenlijk om alle gegevens over te typen in dit nieuwe bestand.
Is het veilig om de gegevens (plain text) uit het oude bestand te kopiëren en in de nieuwe te plakken (met plakoptie 123) of kopiëer ik dan mogelijk de oorzaken van de problemen mee naar het nieuwe bestand?

Grtz, Josuelmi.

Met het kopiëren/plakken van platte tekst acht ik de kans op problemen erg klein.
Het wil ook nog wel eens helpen om je bestand op te slaan in een ander formaat (bijv. .xlsb) en dan weer in het oorspronkelijke formaat.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bedankt Marcel!

Als de kans op mee kopiëren van fouten klein is, denk ik dat ik gewoon maar alles knip&plak, kan ik meteen de vervallen data weglaten ipv de kolommen te verbergen. Maar even voor mijn nieuwsgierigheid... Wat voor een soort problemen worden wel eens opgelost door het tijdelijk opslaan in ander formaat? Werking van formules e.d.?

De grootste problemen waar ik momenteel mee zit, zijn dat Excel me geen kolommen meer laat toevoegen aan 1 van de tabbladen en dat het bestand beláchelijk lang nodig heeft voor openen en sluiten, terwijl er helemaal geen spannende formules o.i.d. in worden gebruikt. Ik heb andere bestanden van >10x het aantal Mb's van deze & die wèl allerlei formules, verwijzingen naar andere bestanden en voorwaardelijke opmaak bevatten die allemaal lief meewerken. Enige tijd geleden hebben we een serververhuizing gehad, sindsdien is het een drama met dit bestand (wat toevallig (of niet) ook het enige gedeelde Excelbestand was dat we gebruiken).

Grtz, Josuelmi.

De problemen die wel eens opgelost worden zijn als er fouten/errors in get bestand zitten doordat ie het gehele bestand opnieuw wegschrijft.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan