Rising Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hallo allemaal,
Ik heb een flinke tijd geleden ooit via een site het gratis antivirus programma Rising Antivirus gedownload en geïnstalleerd, later bleek dit net-software te zijn en het gewoon een groot virus was!

Ik heb het natuurlijk direct verwijderd, maar het heeft zich in mijn systeem genesteld, als ik nieuwe antivirus software wil installeren (Norton) krijg ik de melding dat ik eerst Rising Antivirus moet verwijderen, ook bij mijn Windows XP (SP2) beveiligingscentrum staat dat mijn pc is beveiligd met het up-to-date programma Rising Antivirus.

Dat vind ik niet zo fijn, want ik heb dus al een flinke tijd een onbeveiligd systeem. Is het mogelijk dit te verhelpen door iets in het register te veranderen of een bestand te verwijderen ofzo? Of moet ik mijn hele systeem opnieuw installeren?

P.S.: Ik heb al via de zoekfunctie naar 'Rav' gezocht en alle dingen die schadelijk leken (en verwaarloosbaar) verwijderd.

Ga eens naar start --> Uitvoeren --> typ regedit --> OK --> en ga dan in de Register-editor naar Bewerken --> Zoeken en zoek op Rising en daarna op rav, en kijk of er sleutels of waardes gevonden worden. Deze kan je dan verwijderen. Naar de volgende sleutel / waarde zoeken gaat met Bewerken --> Opnieuw zoeken.

Ga eens naar start --> Uitvoeren --> typ regedit --> OK --> en ga dan in de Register-editor naar Bewerken --> Zoeken en zoek op Rising en daarna op rav, en kijk of er sleutels of waardes gevonden worden. Deze kan je dan verwijderen. Naar de volgende sleutel / waarde zoeken gaat met Bewerken --> Opnieuw zoeken.

Ik kende regedit wel, maar de zoekfunctie was nieuw voor mij (lekker slim vandaag hè :P).
Ik heb gezocht op Rising, en vond al heel wat dingen, en ook een complete sleutel, als ik die wil verwijderen krijg ik een foutmelding dat dat niet mogelijk is (zie screenshot)

Hoe kan dat nu weer?
De sleutel zit in HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Rppt\LEGACY_RSCCENTER en ik ben de enige gebruiker (dus met schrijfrechten)

edit:
Ik zie nu bij services.msc ineens dat er een service van Rising is. Is dat misschien de blokkade? En hoe verwijder ik handmatig een service?

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik heb een flinke tijd geleden ooit via een site het gratis antivirus programma Rising Antivirus gedownload en geïnstalleerd, later bleek dit net-software te zijn en het gewoon een groot virus was!

Ik had nog nooit gehoord van Rising maar kan toch nergens op het www vinden dat het slechte software is.
Is trouwens geen freeware maar trailware.

Hoe heb je het trouwens verwijderd, via Configuratiescherm > Software ?
Anders kan het het wel eens werken door opnieuw te installeren en weer te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik had nog nooit gehoord van Rising maar kan toch nergens op het www vinden dat het slechte software is.
Is trouwens geen freeware maar trailware.

Ik had het ooit gehoord van iemand die net ietsje meer verstand had van pc's. Het zou spyware bevatten o.i.d. Wel handig om met nep-antivirus geld te verdienen :rolleyes:
Maar als het gewoon goede software is, lijkt me niet dat hij na een deinstallatie zoveel troep achterlaat

De service kan je stoppen:

services.jpg

De service helemaal uitschakelen zodat de service niet meer automatisch mee opstart gaat zo:

Klik met rechts op de service, en kies voor Eigenschappen. In het nieuwe venster zet je achter Opstarttype, het type Uitgeschakeld.
Bevestig met OK.

En Rising Anti-Virus is volgens mij geen rogue programma, maar behoort niet tot de '' kern '' van goede anti-virusprogramma's.
Het is aan te raden een andere te nemen, zoals AVG of Avast die gratis zijn, of NOD32 of Kaspersky als betaalde alternatieven.

Succes!

De service kan je stoppen:

services.jpg

De service helemaal uitschakelen zodat de service niet meer automatisch mee opstart gaat zo:

Klik met rechts op de service, en kies voor Eigenschappen. In het nieuwe venster zet je achter Opstarttype, het type Uitgeschakeld.
Bevestig met OK.

En Rising Anti-Virus is volgens mij geen rogue programma, maar behoort niet tot de '' kern '' van goede anti-virusprogramma's.
Het is aan te raden een andere te nemen, zoals AVG of Avast die gratis zijn, of NOD32 of Kaspersky als betaalde alternatieven.

Succes!

Goed lezen help ook heel veel,
Ik wil Norton wel installeren, maar dan krijg ik de melding dat Rising Antivirus mijn pc al beschermd, de service was al definitief uitgeschakeld....

Verwijder Norton maar eens. :eek:

Maar nogmaals hoe heb je het verwijderd ?

Hoezo verwijder Norton? Die staat er dus niet op...
Ik heb het verwijderd in Softwarebeheer van Windows en dan op Uninstall klikken, intussen zijn alle (verwaarloosbare) registervermeldingen van Rising en Rav verwijderd behalve die ene die ik eerder al noemde, daar krijg ik geen rechten toe..

Hoezo verwijder Norton? Die staat er dus niet op...

Ik bedoelde dat Norton na een uninstall nog meer troep op je pc laat staan. (Vandaar ook eerst die qoute)
Zelfs na het gebruik van een speciaal progje van Symantec om de resten te verwijderen staat het register er nog vol mee. :eek:

Maar in dit geval van rising lijkt het wel dat er iets met de uninstall is misgegaan.
Wat zou kunnen helpen is het programma opnieuw installeren en weer via software verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde dat Norton na een uninstall nog meer troep op je pc laat staan. (Vandaar ook eerst die qoute)
Zelfs na het gebruik van een speciaal progje van Symantec om de resten te verwijderen staat het register er nog vol mee. :eek:

Maar in dit geval van rising lijkt het wel dat er iets met de uninstall is misgegaan.
Wat zou kunnen helpen is het programma opnieuw installeren en weer via software verwijderen.

Ik had het over die Rising Antivirus die zoveel troep op mijn pc liet staan, Norton heeft er nooit opgestaan...

Dat Norton van Jozo was een voorbeeld van een programma, wat zichzelf niet goed verwijderd.
Niet dat jij dat hebt, maar dat is in het algemeen zo.

En is het al gelukt met de services?

En wat Rising betreft:

Anders kan het het wel eens werken door opnieuw te installeren en weer te verwijderen.

Al geprobeerd ?

Rising Antivirus is geen nep-virusscanner maar een product van één van de grootste chinese antivirus software fabrikant. Ik denk inderdaad ook dat je het niet goed hebt verwijderd.

Rising Antivirus is geen nep-virusscanner maar een product van één van de grootste chinese antivirus software fabrikant. Ik denk inderdaad ook dat je het niet goed hebt verwijderd.

En wat Rising betreft:

Al geprobeerd ?

Heb inmiddels alle regkeys verwijderd met Rising, ook degene die niet lukte, moest mezelf gewoon rechte geven :rolleyes:
Ik ga nu proberen de software weer te installeren, daarna de-installeer ik het weer. Resultaten volgen nog..

----------------------
Heb nu Rising succesvol geïnstalleerd, Norman kwam nog even zeuren (heeft er ook nooit opgestaan) maar dat was snel verholpen.

Even een vraagje, Rising blijkt dus niet schadelijk, is het aan te raden dit dan als Antivirus te gebruiken? Of gaan jullie liever voor de bekendere F-secure, McAfee of Norton ofzo?

Laatst bewerkt:
Verwijder Hitman Pro eerst maar even.
Helpt vaak niet, programma met goede bedoelingen alleen vaak het vaak mis met Hitman Pro.
Hier vindt je alle redenen, waarom Hitman Pro niet aan te raden is.

Na de deinstallatie van HMP, start je pc opnieuw op en doe sowieso het volgende:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

En over je laatste aanpassing: Ook al is Rising Antivirus geen rogue programma, toch is het aan te raden een ander programma te gebruiken waarmee je weet dat je goed zit.

M'n lijstje:

Gratis Anti-virus:

- Avast
- AVG
- AntiVir

Betaalde Anti-virus:

- NOD32
- Kaspersky
- BitDefender
- TrendMicro

Laatst bewerkt:
Waar kan je lezen dat marticorni hitmanpro heeft?

marticorni heeft z'n bericht weer aangepast, eerst kon Rising niet worden geinstalleerd, omdat er nog resten van Norman op de pc zaten en toen de vraag of HMP er iets maken had, en toen mijn reactie van het deinstalleren van HMP.

@ marticorni, kan je alsjeblieft niet de hele tijd je bericht aanpassen, maar een nieuw antwoord geven, zo ontstaan er geen misverstanden. Dankje.:thumb:

Even een vraagje, Rising blijkt dus niet schadelijk, is het aan te raden dit dan als Antivirus te gebruiken? Of gaan jullie liever voor de bekendere F-secure, McAfee of Norton ofzo?

Is zou rising zeker niet houden, ik zou eerder kiezen voor AVG in combinatie met ZoneAlarm ofzo. McAfee of Norton vertragen je systeem alleen maar en zijn niet eens beter dan AVG. Het is ook aan te raden om Ad-Aware en Spybot S&D weekelijks te scannen. Een online scan bij housecall kan ook nooit kwaat.

kan je alsjeblieft niet de hele tijd je bericht aanpassen, maar een nieuw antwoord geven, zo ontstaan er geen misverstanden. Dankje.:thumb:

Sorry, ik snap dat het misverstanden oplevert, maar ik d8 dat het anders zo'n grote topic zou worden (wat het al is) :D
Ik ga morgen verder met HMP deinstalleren en het lijstje af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan