Rising Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opgelost

Heej, dit zal mijn laatste bericht zijn in dit topic, maar wel met goed nieuws!
Ik heb dus Rising Antivirus opnieuw geïnstalleerd, een scan uitgevoerd (kwam uiteindelijk maar 1 virus uit) en het daarna weer gedeïnstalleerd.

Windows kwam direct met de melding dat mijn computer niet meer beveiligd is door antivirus software. Ik heb inmiddels Trend Micro PC-cillin Internet Security 2007 geïnstalleerd, en heb nog 29 dagen om te kijken of ik het wat vindt.

Bedankt voor al jullie hulp en tijd! :thumb:

Verwijder Hitman Pro eerst maar even.
Helpt vaak niet, programma met goede bedoelingen alleen vaak het vaak mis met Hitman Pro.
Hier vindt je alle redenen, waarom Hitman Pro niet aan te raden is.

Ik ben niet pro hitman pro maar ik word erg moe van deze opmerkingen.
Het enige wat er altijd bij word vermeld als reden is een link van NUCIA of dus de link die jij hebt geplaatst.
KOM NOU TOCH EENS MET EEN GEFUNDEERDE REDEN VAN NA NOVEMBER 2005

@marticorni, mooi dat het is opgelost!:thumb:

@michiel112, prima link, dankje!:thumb:

@Ellasar, kijk maar naar die redenen en redenen op VF gegeven door mij, de meeste redenen die daar staan gelden nog steeds.
Van mij mag je HMP gebruiken, maar wat zijn de voordelen boven losse programma's waar je gewoon de controle hebt?

Laatst bewerkt:
kijk maar naar die redenen en redenen op VF gegeven door mij, de meeste redenen die daar staan gelden nog steeds.

Aangezien ik alleen maar berichten tegen kom uit november 2005 durf ik dat te betwijfelen.
daarnaast heeft HMP al een tig fixes en updates uitgebracht en zijn ze inmiddels op versie 2.6 waardoor ik durf te stellen dat die redenen allang niet meer toepasbaar zijn, daarnaast mijn eigen ervaring (Niet dat ik de super expert ben) waarbij ik nog nooit problemen heb ondervonden geven mij toch de impressie dat de hele hetze tegen HMP alleen nog maar gebaseerd is op een fout in de versie van nov 2005.

Van mij mag je HMP gebruiken, maar wat zijn de voordelen boven losse programma's waar je gewoon de controle hebt?
Het feit dat je iemand zonder IT kennis een makkelijke methode aangeeft waardoor hij zonder 80000 instellingen te hoeven doen toch voor 95% (ik wil zeker niet pretenderen dattie alles weghaald) van zijn Rotzooi af komt lijkt mij zeker op een forum als helpmij een groot voordeel.

Ik weet niet wat voor werk/school jij doet maar als je daadwerkelijk het vak IT-er hebt weet je dat minimaal 90% van de mensen totaal niet geinterreseerd is in het hoe en het wat van een computer maar gewoon wil dattie werkt. en dat met zo min mogelijk muisklikken/toetsaanslagen.

Het feit blijft wel dat een cleaner goed werk moet leveren zo ook HMP en daarom wil ik graag een bewijs van na 2005 waaruit blijkt dat de software niet goed functioneerd. En zelf ben ik van mening dat als je dat niet kan aantonen je je gewoon moet onthouden van uitspraken als "Verwijder maar want het is slecht".
Als linux aanhanger kan ik dat ook zeggen over Windows... en elk probleem wat er naar voren komt op een Windows machine "Verwijder Windows maar is toch een buggy systeem en maak je pc slechter dan dattie zou kunnen zijn..."

En dat is nou juist het punt waarom ik er zo moe van word, Als je kwaad spreekt over iets of iemand onderbouw dat correct of hou anders gewoon je mond.

Laatst bewerkt:
Het is zeker aan te raden Hitman Pro niet te gebruiken. Het kan wellicht handig zijn, maar ikzelf vind controle over mijn systeem veiliger en belangrijker. Ik heb een keer last van een virus gehad. Verwijderd met Hitman Pro, maar daarna wel gelijk allemaal meldingen: Let op: Uw Spysweeper verloopt binnen 14 dagen

Nee, geef mij maar gewoon alle software appart zodat ik weet wat er gebeurd.
Op zich trouwens ook wel eng dat ik mogelijk is om zo een computer te automatiseren, daar kan een hacker tog zo gebruik van maken?

Iedereen wil dat z'n pc het goed doet, maar veel spyware en adware problemen kan je ook vrij eenvoudig oplossen door 3 programma's achter elkaar te draaien: Ad-Aware, Spybot en AVG Anti-Spyware.

Wat ik het grote nadeel aan HMP vind, is dat er veel programma's worden geinstalleerd, en dan wil je bijv. een nieuwe virusscanner en dan krijg je weer de melding dat er al a-v software is geinstalleerd. Is dat dan gebruiksvriendelijk?
En er worden ook veel trial versions geinstalleerd die je een tijdje niet meer kan gebruiken.

En de 80000 instellingen, is belachelijk. Bij alle 3 de genoemde programma's is het scannen en verwijderen heel, heel erg makkelijk.

En de redenen zijn niet alleen gebaseerd op fouten maar op de manier van werken van HMP. En die is over het algemeen hetzelfde gebleven, maar bij elke versie wordt het beter ( ik test altijd HMP op andere test pc ), en dat er meer controle is.
Ik zelf vind volledige controle handiger & beter maar daar kunnen meningen verschillen.

En ook bijvoorbeeld op Nucia wordt HMP niet aangeraden om te gebruiken en soms ook afgeraden.

Maar je hebt een punt Ellasar, ik zal het veranderen, mijn antwoord als iemand HMP gebruikt. Vooral omdat HMP sterk is verbeterd in de laatste versie.

Ik denk dat dit ook inderdaad het betste is. Maar iedereen doet en gebruikt wat hij wiil en deze discussie kan nog wel verder blijven gaan. Kies toch zelf wat je het liefst gebruikt en wat je het beste vindt. Het is wel zo dat de 'maker' van hitmanpro profiteerd van gratis bestaande programma's en vervolgens met de eer gaat lopen en nog donaties ontvangt voor 'zijn' programma.

Het is wel zo dat de 'maker' van hitmanpro profiteerd van gratis bestaande programma's en vervolgens met de eer gaat lopen en nog donaties ontvangt voor 'zijn' programma.

Er staat gelukkig wel duidelijjk op de homepage wat voor programma;s er zitten bij HMP.

Ja dat moet hij wel hé, maar hij ontvangt wel donaties ervoor terwijl hij zelf bijna niks hoeft te doen.

Ja dat moet hij wel hé, maar hij ontvangt wel donaties ervoor terwijl hij zelf bijna niks hoeft te doen.

Hij zal toch echt wel e.e.a geregeld hebben met de softwaremakers, anders zou HMP echt niet meer bestaan hoor. ;)

En met niets doen krijg je niet elke keer een nieuwe versie van je programma.

Ik zei bijna niets doen, een aantal virusprogramma's combineren is wel makkelijker dan zelf een heel nieuw ativirus programma maken. Op zich is het idee ook zo slecht nog niet.

Het idee achter HMP vind ik erg goed, en er zijn ook goede programma's gekozen en het ziet er goed uit, en gebruiksvriendelijk is het zeker.
Het is dan alleen jammer dat er soms toch (kleine) foutjes zijn voortgekomen uit de manier van werken van HMP.

Vraag is opgelost. Als jullie een discussie beginnen over HMP open daar dan een ander topic over

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan