• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rit prijs busvervoer bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edjeservice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2014
Hallo,

Ik wil een busreis organiseren naar een festival.
Nu heb ik besloten om 3 opstap plaatsen te gebruiken, Nijmegen, Arnhem en Zutphen.
De reis gaat naar Steenwijk, dus het opstappen gaat in de eerder genoemde volgorde.

Hoe kan ik excel gebruiken om een ritprijs voor de passagiers te bepalen? De mensen die het langst in de bus zitten moeten logischerwijs meer betalen dan de mensen die als laatste, Zutphen, instappen.

Aangezien ik op dit moment nog niet exact weet hoeveel mensen waar op zullen stappen, lijkt het mij het makkelijkst dat als ik op een opstap lokatie een extra persoon erbij tel, het meteen allemaal verwerkt word over de ander opstapplaatsen en prijzen.

Edje

Kan je even een voorbeeldje plaatsen met wat je zoal hebt en waar je in deze complexe vraag tegen aan loopt?

Waarom moet er een verschil in prijs zijn?
Wat maakt het toch uit hoeveel kilometer je meer of minder op die bus zit?

Waar hangt de prijs precies van af?

Hangt de totaal prijs af van het aantal passagiers?
Of is het een vaste prijs; dus als er minder mensen mee gaan moet iedereen dan meer betalen.
Heb je een instap prijs die voor ieder gelijk is
Zijn er mensen die de terugreis anders uitstappen als waar ze zijn ingestapt.

Ik zou net zoals Cobbe voorstelde voor ieder eenzelfde prijs scheelt een hoop reken werk.
Het innen wordt ook een stuk eenvoudiger.
Wat maakt die ene euro nou uit op het totaal bedrag dat je kwijt bent

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan