RJ-45 stekker vastmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Ik moet binnenkort weer een nieuw stekkertje aan een internetkabel zetten. Ik heb het wel eens eerder gedaan maar het heeft me veel tijd gekost en heel veel stress en 100 x opnieuw proberen. Het is uiteindelijk gelukkig wel gelukt, maar de 2e kon ik die dag niet aan.
Heeft iemand nog tips voor hoe je het best zoiets kunt doen?

Daar zijn hele handige tangetjes voor te koop, of heb je die de eerste keer ook al gebruikt maar lukte het ondanks dat tangetje niet?

mijn methode:
- eerst +-2 a 3 cm van de huls strippen zodat je 4 paar hebt.
- netjes op volgorde leggen
- goed op volgorde vasthouden
- op de juiste lengte afknippen voor de connector met de rj-45 tang (blijven vasthouden)
- in connector schuiven
- vast klikken met tang

(als je ook zo'n mooi rubberen hulsje hebt die natuurlijk eerst om de kabel schuiven :))

Andere manier die zou moeten werken: Gebruik RJ-45 connectors waar je alleen de aders correct erin hoeft te leggen en daarna de connector sluiten om het juiste contact te maken, dus waar je geen krimptang bij nodig hebt.

Zou iets kunnen zijn als link voor setjes van 2 stuks of link voor setjes van 1 stuks.

Tijs.

Zou iets kunnen zijn als link voor setjes van 2 stuks of link voor setjes van 1 stuks.

Tijs.

Wat zijn jou ervaringen met die pluggen, ik vertrouw ze nooit en klik mijn eigen connectors er altijd omheen maar dat is op gevoelsbasis ("dat-kan-toch-nooit-goed-zijn" :))

@Ellasar: Als ik me goed herinner heb ik die link en suggestie van Puppie.

De kopers lijken er (ook) tevreden mee, gegeven de reviews op die Conrad-pagina's.

Heb vergelijkbare klikbare connectors ook ergens in werking gezien, maar heb er verder geen historie van.

Tijs.

mijn methode:
- eerst +-2 a 3 cm van de huls strippen zodat je 4 paar hebt.
- netjes op volgorde leggen
- goed op volgorde vasthouden
- op de juiste lengte afknippen voor de connector met de rj-45 tang (blijven vasthouden)
- in connector schuiven
- vast klikken met tang

(als je ook zo'n mooi rubberen hulsje hebt die natuurlijk eerst om de kabel schuiven :))

Ha bedankt. Als ik het goed begrijp kun je ze dus op volgorde leggen, vasthouden en dan allemaal tegelijk in de connector stoppen? Ik heb een half uur zitten knoeien door ze één voor één er in te stoppen:o. Daardoor lagen de aders ook nog is voor 1-2 cm open. Dus gewoon allemaal tegelijk er in stoppen?

Inderdaad: Na het afknippen proberen de 8 aders in de juiste volgorde te houden en die dan in alle 8 tegelijk in de RJ-45 connector.
Kleine tip daarbij: Probeer de 8 aders in de connector te stoppen, meteen tegen de achterkant (van de binnenkant), en dan (met behoud van enige druk richting de achterkant) 'doorschuiven' naar kop van de connector. Dus dat de kans dat de volgorde van aders correct blijft het hoogste is.

Succes,

Tijs.

In de connector beginnen vlak achter het driehoekje wat je bij het knijpen naar binnen drukt (trekontlasting) al geleiders voor de 8 aders dus als je ze daar op volgorde inkrijgt kun kun je overpakken en doorduwen zodra de aders niet verder kunnen zorgen dat de huls net voorbij de trekontlasting en dichtknijpen om een mooie stevige stekker aansluiting te krijgen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan