RJ45 Splitter te gebruiken voor twee apparaten icm DHCP in router??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kenju
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Beste mensen,

Ik wil een netwerkkabel naar mijn TV hebben. Onder mijn TV heb ik ook nog een HTPC staan, waar ik een netwerkkabel naartoe moet hebben. Mijn router staat 10 m van mijn TV af. Nu staat één kabel natuurlijk netter dan twee. Nu is mijn vraag wat de meest nette oplossing is om dit te doen, zonder 30 Euro uit te moeten geven aan een switch, wat ook nog eens een extra kastje en stroombehoevend apparaat achter mijn tv zou zijn. Zou zoiets als
ISDN-0011.jpg
een oplossing kunnen zijn? Kan mijn router middels DHCP twee verschillende signalen (van mijn TV en van mijn htpc) aan?

Volgens mij kan uw DHCP dat aan. Geen enkel probleem. Een appraat vraagt en krijgt een IP.

Dit fotootje werkt als een Switch zonder stroom, lijkt mij.

Ok. Dat zou wel ideaal zijn. Maar een switch kost toch al een Euro of 20 als je een beetje zoekt, en dit ding nog geen 1,50. Ok, een switch heeft dan 4 poorten, maar dan nog.

Maar goed, het is ook geen noodzaak oid, maar ik denk dat ik het dan gewoon ga proberen.

Bedankt voor het antwoord. Meer reacties en suggesties blijven natuurlijk welkom :)

Ja, misschien beter wachten. Want ik weet niet of het zal werken zonder uw kabel te ontmantelen...

Het wordt dus de kabel ontmantelen volgens mij. Je kan het met één kabel doen maar je zal aan de kant van je router wel 2 RJ-45 contactjes moeten hebben.

Je zal de gesplitste paren in één RJ-45 moeten steken en de andere in een andere RJ-45. Op die manier kan je dan 2 poorten op je router 2 signalen laten doorsturen via één draad.

Snelheidsverlies kan, maar is normaal geen probleem.

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan