rj45 wanddoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Ik moet een wanddoos rj45 aansluiten,er is geen schema bij.
Klopt het als ik op één(wit-oranje) twee (oranje) drie(wit-goen) vier(blauw)
vijf(wit-blauw)zes (goen) zeven (wit-bruin) acht(bruin) aanssluit ??rj45.jpg

Goedemorgen,
As je een netwerkkabel hebt kan je zo kijken welke waar moet de stekker in de connector stekken en dan 1 op 1 overnemen.

20060529153232910.jpg

Modag schrijft als ge een kabel /en of de stekkers volgt ziet ge hoe en waar,dat is juist
Modag maar in de wandoos (foto die is mee gestuurd)kunt ge op dat printplaatje
onmogelijk de draden volgen.Dus gokte,en vroeg ik mij af of mijn eerste uitleg klopte.

@modag dat klopt, maar in de wcd is alles contra dus ook de nummering van de aansluitpunten.
Dus kan niet mis(als je alles goed aansluit) :thumb:

Hoi,

Klopt maar ik zie wel de schroefjes zitten en die komen overeen met de aansluitingen in de connector dus schroefje 1 zal orange wit moeten en schroefje twee orange en zo voort.

Helaas maken jullie allemaal een cruciale denk fout, als je deze wcd voor internet wilt gebruiken, gaat dat niet werken, er staat ook op de doos ISDN, isdn werkt maar met 4 aders, daarom zitten er ook maar 4 ader schroefcontacten op per aansluiting. En een ether of internet aansluiting bestaat uit 8 aders. Dus je kunt wel netjes de volgorde aan houden maar de doos zal dan de kleur bezetting over 2 contacten gaan verdelen en dit gaat NIET werken.

grtjs jjw

Hoi,

Dat klopt maar hij vraagt duidelijk om rj45 doos aan te sluiten en geen isdn doos en daarbij zal de print plaat de juiste verbinding wel regelen

Laatst bewerkt:
Helaas maken jullie allemaal een cruciale denk fout, als je deze wcd voor internet wilt gebruiken, gaat dat niet werken, er staat ook op de doos ISDN, isdn werkt maar met 4 aders,

Ik zie het ineens. Je hebt gelijk! Scherp opgelet!

* zet ezelsoren op en gaat in de hoek staan *

Nou ezels oren zijn niet nodig hoor, deze denk fout word heel vaak gemaakt.
Je kunt het wel voor mekaar krijgen met 4 aders maar dan heb je geen full duplex verbinding en de kans is groot dat de pc begint te zeuren dat er een slechte verbinding is. Beter is te kopen dit als voorbeeld. Er zijn velen sites en ook winkel waar je wel terecht kunt maar dit vond ik zo even snel op Google. Hier de Google zoek hit.
Waar je goed op moet letten bij de aanschaf is dat de aansluit doos volwaardig cat5E is, een utp aansluiting met cat5 waarde zal ook resulteren in een lagere snelheidsverbinding.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar volgen deze wordt hij wel goed aangesloten alleen de vraag is wordt hij voor telecom of voor pc doeleinde gebruikt

Het plaatje vd wcd die de topic starter laat zien, zal NIET gaan werken voor een internet verbinding. Deze rj45 aansluiting is alleen geschikt voor isdn aansluitingen omdat er per aansluit connector maar 4 aansluitingen aanwezig zijn voor die connector.
Wat betreft de volgorde en aansluit manier hebben jullie het allemaal keurig bij het juiste eind mits je maar een geschikte aansluit wcd koopt. Ik attendeer alleen de topic starter erop dat deze wcd die hij/zij laat zien, niet geschikt is voor internet.

Wat betreft het Cat5 of Cat5E, de E staat voor Enhanced en wil alleen maar zeggen, geschikt voor hogere snelheden ten opzichte van Cat5. Tegenwoordig wel de standaard. Dus als je een opbouw wcd koopt voor UTP aansluiting, let er dan op dat deze wcd ook geschikt is voor Cat5E.

grtjs jjw

Ga dat morgen denk ik weten te zeggen of dat gaat,al dan niet.
Na de middag geen tijd gehad ben naar Gasthuisberg moeten gaan.

Geachte heren ,i'm back.
Giga senior JJw gaat zijn mening moeten herzien het werkt wel.
Ik heb een kabel getrokken van pc (living) naar keuken en daar mijn wanddoos
geplaatst waarvan hoger sprake.Aangesloten en getest.Draadloos uitgeschakeld
en ik werk daar nu op kabel vanuit de wanddoos,ik heb internet en ik kan ook
downloaden.Als JJw de giga senior mij niet geloofd mag hij altijd komen kijken
ik lieg niet ,het werkt wel,wel,wel,wat zegt ge daarvan:d:P:):cool::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan