RMuis klik

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiGWXXL

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
620
Goedezaterdagmorgen allemaal,
Hoe krijg ik de commando's weg die er verschijnen wanneer ik met mijn RM knop klik?
Met name "browse with PSP" en "view with acdcee" vind ik vervelend.
Bedankt
BiGWXXL
 
Waarschijnlijk vind je in die programma's een optie om het uit te zetten.
Ik heb beide niet geinstalleerd dus ik kan ook ff niet kijken voor je.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Big, ik heb ME maar dat zal wel hetzelfde zijn als XP, en het is zo dat in die lijst ( openen met...) alle programmas staan die dat bestandtype kunnen openen en dan moet je dus zoals cash zegt in psp en acdeecee de bepaalde extentie uitschakelen.

In acdeecee ga je naar extra en dan bestandsaccociaties en dan kan je bij beeldbestandstypen de vinkjes verwijderen of juist een ander aan vinken.

Groetjes

Sorry heb het nog eens getest en het lijkt niet voor alles te werken
 
Laatst bewerkt:
register aanpassen

Beste BIGWXXL, ik heb zelf het programma ZDelete geïnstalleerd (o.a. om de gechiedenis te legen en zo een beetje binnen de perken te houden) en die installeert ook zo'n contextmenu-toevoeging. Deze heb ik weggehaald door in het Register enige sleutels te verwijderen. Het is niet gezegd dat dit voor jou ook de oplossing is, DUS VOORZICHTIGHEID IS GEBODEN! Maak het liefste eerst een back-up van je huidige configuratie (helemaal en niet alleen je register). Dit is waarschijnlijk al helemaal bekend, maar ik wil niet op mijn geweten hebben dat jij al je gegevens kwijt zou kunnen raken...
Ga in je register naar [HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shellex\ContextMenuHandlers] voor die extra's als je op een schijfstation klikt, naar [HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shellex\ContextMenuHandlers] voor die extra's als je op een map klikt en tenslotte naar [HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers] voor die extra's als je op een bestand klikt. Het programma kan een verschil hebben gemaakt tussen een schijfstation, een map of ieder bestand dus vandaar deze drie registermappen. Dit was in ieder geval wel zo bij ZDelete. Ik heb in deze registermappen de complete sleutels verwijderd die bij het niet gewenste programma hoorden.
Nogmaals, bij mij werkte dit, maar niet gezegd dat dit bij jou ook werkt, dus kijk uit (ik lijk wel een bezorgde moeder met mijn ge-kijk-uit!)!

Succes,
Fun_surfer
 
Okido, ik ga 't morgen = maandag proberen.
Ik laat het weten of het al dan niet is gelukt.
Bedank so far
BiGWXXL
 
Nope geen van tweeën werkte, maar ergens in powertoys for windows zal het wel zitten
Bedankt
BiGWXXL
 
Jammer!

Okéé, jammer dat het niet werkte. Succes in ieder geval dan maar!
GRTZ fun_surfer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan