Roaming Printer Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

liepy

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2004
Berichten
9
Hallo Allen.

Ik loop atm stage in Duitsland en we zitten hier met een probleem.

In de userprofile

Er zijn laatst een stel netwerkprinters verwijderd. Echter ze blijven nog steeds opduiken. Dit is behoorlijk irritant omdat de gebruikers steeds klagen dat de printer niet werkt en door een kleine handeling is het zo verholpen.
Meest waarschijnlijk omdat ze toegevoegd zijn door een script. De makkelijke oplossing is dat er een script geschreven wordt die ze iedere keer delete als ze verschijnen.
De printers zijn verwijderd uit de AD door de admin.

We weten dat ze in de Userprofile zitten, maar daar staan ze niet. We kunnen ze verder ook niet vinden.

Wie o wie kan mij helpen???

Alvast bij voorbaat verschrikkelijk veel dank!
 
Weet je absoluut 100% zeker dat ze uit de AD verwijderd zijn ?
Zo ja dan zitten ze kennelijk nog in de lokale pc instellingen en idd niet in de roaming profiles.

Wat gebeurd er als je (als test) in 1 van de workstations de printer handmatig verwijderd ?
is ie vervolgens bij alle users op deze pc weg of niet ?
(alle, waarschijnlijk beetje lang om te testen, maar bij meerdere dan ;) )
 
sorry dat ik wat laat reageer.

We hebben de printers ook op handmatige wijze geprobeerd te verwijderen. Maar dit mocht helaas ook niet baten.
 
heb je al in je logon scripts gekeken of ze daar ergens voorkomen?
 
Ja, dat ook niet...

Maar:

We hebben sinds kort een nieuw profiel draaiende en alles doet het nu zoals het hoort én de printers zijn weg. Dus in principe is het probleem opgelost.

Iig ontzettend bedankt voor alle reacties!!:thumb:
 
Hey Lisette :D,

Jammer dat ik topic nu pas lees, maar goed dat het gelukt is :thumb:

Bevalt het verder nog wat in Duitsland??
 
nou ja, gelukt is het niet echt maar wel hebben een passende oplossing ervoor gevonden :)

Maar hier gaat verder alles lekker hoor :)
 
Hoi Liepy

Ik heb nu hetzelfde probleem denk ik : 2 printers verwijderd die met een printserver in het netwerk zaten, maar ondanks het aanpassen van het loginscript blijven ze dwars liggen.... net use lpt1 blijft verwijzen naar deze printers op de server... ik heb me gek gezocht naar een andere verwijzing maar kan niets vinden...
Ik ga over 3 weken een nieuwe server installeren, dus dan zal het probleem over zijn, maar ik heb nu eigenlijk de lpt1 poort nodig.... Kan je me vertellen welke oplossing jullie gevonden hadden?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Henny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan