Roaming profiles zonder AD structuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Invincibleme

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Mensen ik heb een vraag waar ik denk ik het antwoord zelf al op weet (en dat is: nee dat is niet mogelijk ;)) maar ik voor de zekerheid wil ik het hier toch even navragen voor alle zekerheid.

Is het mogelijk om roaming profiles te maken zonder AD structuur?
Dus dat gebruikers in kunnen loggen met hun gegevens op willekeurige computers en daar hun eigen documenten kunnen bekijken maar dat daar geen AD structuur voor nodig is?

Naar mijn weten is die niet mogelijk, dit omdat je users in een AD structuur aan moet maken om ze daarna naar een map te verwijzen waar de roaming profiles in komen te staan.

Hopende op een snelle reactie!

Met vriendelijke groet,

Sander

Het is inderdaad niet mogelijk, tenzij je een kopieer script maakt dat de profielen naar alle werkstations kopieert, maar dat lijkt mij wel erg omslachtig.

Echter staat je documenten los van je profiel, je zou wel een pad in het gebruikersaccount opgeven naar een share waar de documenten staan.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Maar als ik een pad aanmaak bij de gebruiker heb ik sowieso een AD nodig. Dus dan klopt het inderdaad dat een AD altijd aanwezig moet zijn om de shares te maken. Of heb ik het nu verkeerd?

Nee, dat is niet nodig. Je kunt ook een pad opgeven naar een share die ergens anders staat. Je moet dit pad alleen bij elke gebruiker op elke computer instellen.

Oke, dus stel dat ik met mijn gebruikersnaam op een andere pc in wil loggen hoe krijg ik dan automatisch mijn bestanden?

Dan moet je op iedere pc gpedit.msc opstarten en mijn documenten omleiden naar \\share\%userprofile% maar dan moet het account wel op die pc bestaan
kort gezegd moet je op iedere pc alle accounts aanmaken en gpedit.msc starten en handmatig de rechten op die share zetten.

Oke, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er gewoon een mooie AD structuur van maken, werkt het snelst naar mijn idee. Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan