Rode strepen en herkent grafische kaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,

Na vele jaren (5 ongeveer) plezier te hebben gehad aan mijn pc zonder al te veel problemen heb ik nu toch wel een grote. Mijn pc vertoonde opeens een driver probleem en gaf de volgende melding: "display driver stopped responding and has recovered". Na een paar keer dezelfde melding te geven liep mijn PC vast en gaf hij geen beeld. Na een restart van mijn PC kreeg ik echter wel weer beeld.

Het was een tijd geleden sinds ik World of Warcraft had gespeeld en dus dacht ik dat het misschien lag aan de nieuwe patch. Ik ging dus maar even mijn driver updaten. Zelfs nadat ik de driver had geupdate kreeg ik de melding.

Daarna maakte ik maar even mijn PC schoon, misschien lag het aan het laagje stof dat erop lag. Dit was echter niet het geval, het probleem deed zich voor doen.

Later op de dag speelde ik nog even het spelletje "Dungeon Siege" met een vriend en na een tijdje liep hij weer vast en kreeg ik opeens rode strepen door het beeld, deze verschenen zelfs met het opstarten (al werden ze soms een andere kleur) en blijkbaar herkende windows mijn grafische kaart niet meer.

Ik deed voor de zekerheid maar even een system restore (voor het geval ik een virus had) na een periode waar hij het nog wel gewoon deed, hierna kreeg ik echter alleen een zwart scherm wanneer hij windows opstarte. De verdere rode lijnen ijn ook nog steeds aanwezig.

Ik ga er van uit dat of mijn moederbord of mijn grafische kaart de boosdoener is, ik breng mijn PC vandaag nog weg naar een computerzaak om te kijken of zij het probleem kunnen vinden.

Mijn vraag aan jullie is echter of jullie een leuke vervanging weten van grafische kaart of moederbord, mocht deze vervangen moeten weten. Hieronder de specs.

Moederbord: ASUS P5K-E WIFI-AP
Grafische Kaart: ASUS 8800 GT
Geheugen: 4GB
CPU: Q6600 @ 2,4Ghz

Alvast bedankt,

Shalix

Ik denk dat je graka is overleden... Als vervanging kan je er natuurlijk weer een 8800gt inzetten, ik denk namelijk niet dat beter veel nut heeft. Je zou ook een 4850 kunnen kopen (die verbruikt volgens mij ook minder [???])

8800 GT's zijn niet al te goed te vinden, en voor een kaart zo oud nog vrij prijzig. Zijn er geen kaarten binnen de 200-250 euro die mijn systeem nog een boost kunnen geven? Het is namelijk wel een game PC en ik heb de meeste games vrij hoog kunnen spelen zolang ik AA maar uit zette.

Ik snap dat de nieuwste kaarten geen zin hebben, maar een redelijke boost zit er nog wel in volgens mij.

Shalix

een amd hd5770 zou wel een goede vervanger zijn, je hoeft niet te upgraden, dat is niet meer nuttig met een q6600 als andreaz al zei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan