• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rode waarden/vragen met fout krijg ik niet opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterskurtt

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Beste

In bijlage een oefening waar ik aan bezig ben.
Echter de rode cellen met "fout", krijg ik niet opgelost.
Ook de melding #N/B krijg ik niet weg.
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen/Tips geven? De groene heb ik allemaal zelf gevonden.

Bijlagen

Degene die deze oefening heeft gemaakt moet zelf ook nog even aan de opmaak werken;)

Vermoedelijk bedoelt diegene zoiets maar gaat niet op als je vragen overslaat

Code:
=AANTAL.ALS(O2:O49;"?*")

Laatst bewerkt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(MAX($B$57:$B$60);A57:B60;1)
Is die ook voor Excel H&S 2007?

De laatste parameter van vertikaal zoeken mis je nog

Bedoel je WAAR / ONWAAR. Wat ik ook doe, het lukt niet in het bestand van Sylvester Ponten.
Wie is de oudste/jongste blijven #N/B. Wat is de oplossing?
Met de"Functie invoegen" zie ik niets in het rood.

Laatst bewerkt:
Het is een leuk bestand. Ik heb wat rode velden kunnen wegwerken. Ben nu twee uur bezig met het domme Google om het probleem met VERT.ZOEKEN te vinden maar we weten nu wel dat Google weinig begrijpt van wat de vraag is. In 2028 hebben we dan het probleem opgelost.

Ik zie in de screenshot geen rode velden bij de functieargumenten en waarom werkt het dan niet? Dan heb je toch niets aan dat "hulpscherm". Die moet daar toch de fout aangeven!

Errors geen.jpg

Probeer je toevallig naar links te zoeken met vert.zoeken? Dat gaat niet zomaar zonder work around

Alvast bedankt voor de huidige inspanningen! Heel goed dat u tips geeft.

Ik kreeg ook altijd die #N/B

Wil dit niet zeggen dat er dan naar iets verwezen wordt dat niet bestaat? (cel die niet bestaat, waarde die niet bestaat?)

@JVeer,
Mijn aannemer begint maandag.

Ik heb het m.b.v. deze topic kunnen oplossen en de antwoorden zijn goed, maar in de score blijven ze fout/rood.

Code:
=VERSCHUIVING(B57;VERGELIJKEN(MAX(B57:B60);$B$57:$B$60;0)-1;-1)

Onderstaande werkt ook, maar veld blijft rood.
Code:
=INDEX(A57:A60;VERGELIJKEN(MAX(B57:B60);B57:B60;ONWAAR);)

Laatst bewerkt:
Degene die deze oefening heeft gemaakt moet zelf ook nog even aan de opmaak werken
Ook onderstaande formule klopt niet.
Code:
=IF(F58="";"";IF(F58=VLOOKUP(F57;B57:C60;2);"juist";"fout"))
Daarom komt Senso er niet uit.

Laatst bewerkt:
Weet iemand wat dan in kolom N de formule is?

Bedankt voor de tips. Het is gelukt. 2 antwoorden blijven rood, maar zijn volgens mij toch juist. Ik weet niet welk algoritme er achter zit die de waarden controleert.

1.
Ik had nog een vraagje over de waarden, waarbij we #N/B kregen.
Als ik bij wie is de oudste? de functie van VERTIKAAL.ZOEKEN gebruik, welke volgens mij volledig juist is toegepast, krijg ik de waarde #N/B.
Wanneer echter een combinatie van INDEX en VERGELIJKEN wordt gebruikt, komt er geen #N/B en klopt de formule volledig (ook al zegt de cel 'fout').
Wat doet die functie INDEX en VERGELIJKEN precies en is dit te vergelijken met VERTIKAAL.ZOEKEN ?

2.
Ook de vraag over de oppervlakte van alle muren. De formule begrijp ik niet zo goed. Maar het is wel de juiste!
oppervlakte is L x B. Waarom moet het dan met 2*D81*(B81+C81)

Als je niet goed begrijpt wat ik bedoel, kan je bijgevoegd excel bekijken, dat ik heb aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@popipipo
erg bedankt voor de uitleg. Zo kan ik weer verder.

Bij dit blad kan ik niet verder bij rij 17 zit ik vast. Ik vind de opgave nogal onduidelijk. (zie bijlage)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan