roland mc505 op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,

ik heb groovebox namelijk een roland mc505 (=muziekinstrument)met midi aansluitingen. Mijn vraag is, kan ik die aansluiten op de pc??
Zoja wat heb ik daarvoor nodig qua software??

Ik hoor het wel.

gr..

(heb xp pro)

hoi,

wat zijn dat allemaal voor bestandjes??
Is dat een soort handleiding of zo?

ik hoor het wel.

mijn dank alvast.

gr..

Dat zijn handleiding pdf bestandjes in het nederlands, de mc505 staat daar ook tussen, op chapter 205 in het pdf bestand staat iets over midi aansluitingen, misschien kom je daar iets verder mee, het midi protocol is nogal uitgebreid en niet zo erg bekend bij de grote massa, daarbij komt dat al die verschillende midi apparaten weer hun specifieke instellingen vereisen, zodat het moeilijk is om je advies te geven, tenzij je iemand treft die toevallig al met het zelfde apparaat ervaring hebt

Me dit progr. kan je die pdf bestandjes openen

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Laatst bewerkt:
Wat wil je precies gaan doen wanneer je hem hebt aangesloten?

Wat ik wil gaan doen??

Ik heb links en rechts op internet gezien dat je met cubase de mc505 aan kunt sturen althans ik meen dat zo gelezen te hebben want het was in het engels en mijn engels is niet zo goed.
Klopt dat??
Ik wil de mc505 sturen via de pc als dat kan.
En waar vind ik in het nederlands de handleiding van cubase??

Alvast zeer dank voor jullie reactie!

gr..

Mmmmmmmm.
Welke versie van Cubase heb je?
Je wilt dus de geluiden en grooves laten aansturen door je PC?
En dan?
Het mooie van die MC505 is namelijk dat 'ie zo lekker "stand-alone" kan werken, maar goed.
Misschien slimmer en minder bewerkelijk is om te gaan zoeken naar VST plug-ins voor in Cubase, die hetzelfde als de MC505 kunnen.
Je moet namelijk wanneer je het op jouw manier wilt doen(kan heel goed hoor)de output van je MC505 gaan combineren/mixen met de output van je Cubase. Kost nogal wat extra hardware.
En daardoor meer storingsgevoelig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan