Roll over menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmel789

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
98
Beste mensen,

IK ben opzoek naar een roll over menu zoiets als www.ign.com.
In het midden heeft de website een grote afbeelding met kleinere afbeeliding eronder.
Nu is mijn vraag weet iemand hoe zoiets gemaakt word. Of heeft iemand zoiets waar ik gebruik van kan maken.

Mvg,

Tim
 
Als je een eigen website wil maken met een roll over menu, dan raad ik je wix.com aan. Het is een site waarmee je flash websites kunt maken. Het is heel erg makkelijk te gebruiken en erg uitgebreid. Als je de reclame weg wilt en/of je wilt een domeinnaam, moet je helaas wel betalen. .tk is wel gratis: http://free-tk-domains.tk/.
 
bedankt voor het antwoord,

Maar ik ben zelf al bezig met HTML. Het gaat er om dat als je over de kleine afbeedling met de muis komt. dat de grote afbeelding veranderd.

Mvg,

Tim
 
Hoi Tim,
Dit kan met een css-hover:
Het is daar met een tekst-link gedaan, maar het kan ook met een plaatjes-link.
Het principe is:
  • in de link van een klein plaatje zit een <span>;
  • in die span zit het grote plaatje;
  • maar de <span> is met css buiten beeld gezet;
  • alleen bij een hover zorgt de css ervoor dat het grote plaatje op de goede plek wordt getoond;
  • door de css-positionering komen alle grote plaatjes precies in hetzelfde vak terecht.
In bovenstaand voorbeeld zit er geen doorklik-mogelijkheid op de link, maar die kan gewoon toegevoegd worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Super bedankt precies wat ik zocht,

Ben er al een heletijd naar opzoek. Heb eerder al een bericht achter gelaten in JAVA forum. egt super nu kan ik verder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan