Rollercoaster 3 op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamy s

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,

ik ben nieuw hier en ik heb een vraag. Ik heb er eerste instantie al naar gezocht op dit forum, maar niets gevonden over mijn vraag.

Ik heb gelezen dat rct 3 op vista kan. Nu heb ik deze stap al geprobeert op mijn pc, maar ben niet verder gegaan dan het startscherm van rct 3 ( startscherm: spelen, opties etc staat). Dit durfde ik niet omdat het pijltje, wat normaal driehoekig is, ineens een vierkant was. Zo ziet het er ongeveer uit:

rct3.jpg

Kunnen jullie mij helpen?

Mijn tweede vraag is:

ik heb dit spel nu staan op een pc met windows XP. Ik heb dit spel al sinds mei 2007. Ik heb dit spel toen ongeveer 6 maanden kunnen spelen zonder problemen. Nu sinds een aantal maanden hapert mijn attracties en de bezoekers haperen onder het lopen enzovoorts. De rest graphics zijn goed. Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Pc:
Windows Xp
Pentium D CPU 2.82 GHz (2CPU's)
Kloksnelheid: 2,79 GHz,1,00GB
Videokaart: ati Radeon X1300 series

Ik weet dat de video kaart niet bij de systeemeisen staat, maar zoals ik al zei hij heeft er zeker al 6 maanden op gedraaid zonder problemen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Tamara

Ik ben niet game deskundig, dus voor vraag 2 moet je niet bij mij zijn.

Wat vraag 1 betreft:

zorg dat je als administrator bent aangemeld en voordat je de game start, zorg met een rechtermuisklik op de .exe van het bestand en dan de eigenschappen, dat je de compatibiliteit op XP instelt.

Ik ben niet game deskundig, dus voor vraag 2 moet je niet bij mij zijn.

Wat vraag 1 betreft:

zorg dat je als administrator bent aangemeld en voordat je de game start, zorg met een rechtermuisklik op de .exe van het bestand en dan de eigenschappen, dat je de compatibiliteit op XP instelt.

Dankje voor je reactie. Dit heb ik al geprobeerd maar het vierkantje blijft. Ik weet niet of dit schade aan iets doet.

groetjes Tamara

Nee, het zal geen schade veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Oke dankjewel.

Kan iemand mij ook helpen met vraag 2?

alvast bedankt

tamara

Laatst bewerkt:
Hallo,

Kan iemand mij helpen met mijn tweede vraag?

alvast bedankt!

Tamara

Is dit ook zo als je een nieuw park begint?
Als je een park steeds groter wordt en je hebt details erg hoog staan dan loop je inderdaad kans dat het spel gaat haperen, immers er moeten steeds meer attracties in beeld (al dan niet op de achtergrond) gebracht worden.

Hallo,

als ik een nieuw park open dan is er niks aan de hand. Maar ik snap het gewoon niet. Toen ik het spel kocht kon ik zonder problemen dat spel spelen met grote parken enzo en deed alles het gewoon normaal. Daarom snap ik het niet.

Maar buiten dat ik het niet snap klinkt het wel logisch dat hoe meer er in het park staat hoe harder de pc moet werken om het spel te laten draaien, en dat het daardoor hapert. Ik zal er een oogje op houden.

Voor het beeld heb je verschillende instellingen (voorbeeld: kwaliteit,hoge kwaliteit, prestatie, hoge prestatie, aangepas). Je kunt dit laten detecteren door het spel zelf. Dit heb ik ook gedaan. Het spel geeft aan hoge kwaliteit. Ik neem aan dat dit wel juist is.

Momenteel heb ik geen problemen meer gelukkig. Ik heb het spel nu al een aantal malen kunnen spelen met veel succes! Dus ik hoop dat ik verder dit probleem niet meer heb.

Zover mijn probleem zich zelf al heeft opgelost, mag dit topic van mij gesloten worden.

Ik wil iedereen bedanken!!

groetjes Tamara

Dat haperen euh,
komt dat misschien omdat het geheugen van de computer te vol staat,
of omdat er te veel processen draaien? CTRL+ALT+DEL :shocked:

Aan het geheugen kan het niet liggen. De schijf is opgedeeld in 2x 113 GB (standaard zo toen we de pc kochtte) En meestal hebben we op de c schijf 95-110GB en de op d meestal 105GB over. Daar ligt het denk ik dan niet aan.

De processen is nu (16/06, tijd:10.49 uur) 47 processen. Maar ik weet nooit welke ik daarvan kan uitzetten etc.

groetjes Tamara

Aan het geheugen kan het niet liggen. De schijf is opgedeeld in 2x 113 GB (standaard zo toen we de pc kochtte) En meestal hebben we op de c schijf 95-110GB en de op d meestal 105GB over. Daar ligt het denk ik dan niet aan.

De processen is nu (16/06, tijd:10.49 uur) 47 processen. Maar ik weet nooit welke ik daarvan kan uitzetten etc.

groetjes Tamara

Oké, dat moet je zelf even inschatten. Ik heb namelijk 37 processen. Je kan me wel even vertellen welke het meeste KB geven. (staat er achter)

Dan kan ik nu wel alles opnoemen wat ik heb aan processen maar dat heeft geen nut. Succes.:thumb:

Hallo,

iexplore.exe geeft het meeste aan.

groetjes Tamara

Hm, dat is oké. Je zou wel zelf een keer kunnen proberen om er een paar uit te zetten, MAAR ik weet niet 100% zeker wat de gevolgen zijn. Hier kan ik je dus jammer genoeg niet verder helpen. Opnieuw installeren werkt dus niet?:p

Nee opnieuw installeren werkt niet. Maar in ieder geval bedankt.

groetjes Tamara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan