Rollercoaster Tycoon 1&2

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexHP14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Hallo,

Ik net rollercoaster tycoon 1,2 en 3 gekocht maar ik heb een probleem. Bij RCT1
een zwart-wit scherm wat ook niet helemaal lekker loopt en bij RCT2 (de
belangrijkste) heb ik een zwart scherm met horizontale witte en grijze strepen. Het geluid doet het wel en ik kan ook klikken in het menu wat ik dus niet zie.
imag0489z.jpg

Ik heb al het een en ander geprobeerd met de compatibiliteitsmodus, maar dit leverde niks
op.

Ik heb een HP Pavilion dv7-6080ed met AMD Radeon HD 6770M en windows 7.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Gr Alex

Ik zou gewoon in virtualbox windows xp gaan draaien, want daar zijn ze wel compatibel mee.

Ik zou gewoon in virtualbox windows xp gaan draaien, want daar zijn ze wel compatibel mee.

Ik ben hiervoor naar deze site gegaan: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Alleen dan krijg ik dit, omdat ik home premium 64-bit heb.

You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade.

Kan ik hier iets tegen doen? Is deze site beter --> http://virtualbox.nl.softonic.com/

Laatst bewerkt:
Oke, ik heb het geinstalleerd en een Windows XP aangemaakt, maar zodra ik op start druk krijg ik deze foutmelding:

Het is niet gelukt een sessie te openen voor virtuele machine Windows XP.

VT-x features locked or unavailable in MSR. (VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED).

Resultaat Code:E_FAIL (0x80004005)
Component:Console
Interface:IConsole {db7ab4ca-2a3f-4183-9243-c1208da92392}

Weet je toevallig hoe ik dit oplos?

Hartstikke bedankt jongens, het is gelukt. Ik heb dmv virtualbox windows xp aangemaakt en geinstalleerd en daar doet ie het nu wel op.

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

@dirkjann
geen reactie a.u.b. op topics waaraan je niet hebt deelgenomen en die bovendien de status opgelost hebben.
Lees het topic hoe gebruik ik dit forum? eens door.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan