Rollercoaster Tycoon 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

MSLIM2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Hallo,

Ik dacht laat ik Rollercoaster Tycoon maar weer installeren omdat toch nostalgie is.
Na het installeren start ik het spel op en krijg ik zwarte balken in het beeld (zie foto) en daarmee is ook mijn beeld verkleind in het spel.
Een vriend van mij heeft het spel via steam gekocht en die heeft wel normaal beeld.

Ik heb een 17.1'' beeldscherm met een resolutie van 1600*900.

Nu weet ik dat ik hier eerder problemen mee had, maar er staat mij iets van bij dat ik in een config bestand de resolutie kon aanpassen. Ik kan dat nu alleen niet meer vinden.

Kunnen jullie mij helpen.

Met vriendelijke groet

Rollercoaster.jpg

Start een park op ga naar de diskette in de rijtjes dan instellingen en.dan beeldscherm resolutie

Al gedaan. Resolutie staat al op z'n hoogst, 1024x768. Dan nog houd ik die zwarte randen.

Nogal duidelijk, he.. Je hebt een beeldscherm die een 16:9 verhouding heeft, maar 1024x768 is een 4:3 verhouding. Oftewel: Met die laatste resolutie is er 1621 - 1024 = 597 pixels brede zwarte balk (links de helft daarvan en rechts de helft daarvan).
Dus je zult dus in RC toch echt een 16:9 resolutie moeten instellen, niet een 4:3 resolutie.
Voorbeelden:
640 360
720 405
854 480
960 540
1024 576

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ook enig idee waar ik dat kan doen?

Dit zijn alle opties die ik binnen rollercoaster heb.Zie foto. Knipsel.PNG

Was handiger geweest als je de opties onder Weergavemodus had laten zien, want dat is de enige plek waar je (binnen Opties) iets aan de resolutie kunt doen.

Ik zag deze hack om (in jouw geval) 1280x720 in te stellen, wat een 16:9 resolutie is.
Natuurlijk eerst een backup maken van rct.exe voordat je het origineel gaat bewerken en (zoals het er ook staat) werkt dit alleen bij de cd-versie uit de winkel, dus niet de Steam etc. versie.
Lees ook goed dat je het spel daarna moet starten, een save game moet (openen en daarna) opslaan en dan als Weergavemodus 800x600 kiezen, want die resolutie is dan gehackt naar 1280x720.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan