Rollercoaster tycoon 3 werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M0power

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2013
Goedenavond allemaal,

Sinds vanochtend heb ik een probleem met het opstarten van Rollercoaster tycoon 3 (+Soaked en Wild).
Het spel heb ik al 4 weken geleden geïnstalleerd, en al die 4 weken werkte het. Gisteren avond heb ik het voor
het laatst gespeeld, toen ik het spel afsloot kreeg ik de melding: ''Rollercoaster tycoon 3 reageert niet'' zoals bij
andere programma's ook wel eens gebeurd. Vervolgens komt net als altijd het venster met ''er wordt naar een oplossing
gezocht'' vervolgens wordt het spel afgesloten, wat wel vaker gebeurd ook bij andere programma's.

Toen ik vanmorgen Rollercoaster tycoon 3 wilde opstarten: had ik wel geluid, maar geen beeld (ik bleef mijn bureaublad zien,
terwijl ik het spel wel hoorde opstarten). Rollercoaster wordt wel weergeven in de taakbalk onderin, als ik daar op klik gaat hij even
in het spel, en zie je vervolgens gewoon het menu van Rollercoaster tycoon 3, maar dan krijg je wat geflikker in het beeld, en keert
het beeld terug naar mijn bureaublad, ondertussen blijft RCT3 gewoon draaien, en hoor ik de muziek.

Hopelijk heeft iemand een oplossing? Ik heb overigens al geprobeerd het spel opnieuw te installeren maar het probleem blijft hetzelfde.

Met vriendelijke groet,
Jaco

Welkom op dit forum!!
Probeer de videokaart drivers te updaten, misschien lost dat wat op. Kan je ook nog wat specificaties geven over je computer (CPU, GPU, RAM, OS)

Suc6,
Tim

Dank u wel,

Mijn laptop heeft de volgende specificaties:

CPU Intel core i5
GPU Nvidia GT540M
RAM 4 gb
OS Windows 7 premium

mvg Jaco

Dat komt wel goed. De drivers al geupdate?

Ik heb zonet via de site van Nvidia de drivers geupdate, tot de meest recente (van 1 juli 2013), maar nog steeds lukt het niet om RCT3 op het scherm te weergeven. Hij draait wel, maar je ziet alleen wat
wits flikkeren in het beeld.

Opnieuw installeren? Heb zelf wel eens het probleem dat ie over flash player begint te zeuren.

Ja is goed, misschien eerst nog cc als admin uit proberen te voeren , soms lost dit ook nog iets op

Uitvoeren als admin gaf geen verbetering. Ik heb gisteren avond het hele spel nog weer een keer opnieuw geinstalleerd inclusief soaked en wild, na de installatie startte het spel
gewoon op, het werkte prima, heb een half uurtje gespeeld. Toen ik het RCT3 vanmorgen wilde opstarten had ik weer hetzelfde probleem als eerst. Ik snap er werkelijk niks meer
van, dat hij van de een op de andere dag niet meer werkt. Nog iemand tips?

Nog even ter aanvulling, ik heb net geprobeerd het spel te starten in de compatibiliteitsmodus, het spel wordt dan in een andere resolutie opgestart 480x600? (of iets in die richting).
Na het opstarten in de compatibiliteitsmodus werkt het spel weer prima, alleen wordt het spel dan op de cpu (i5) gedraaid i.p.v. de Nvidia gpu. Weet iemand hoe ik in de
compatibiliteitsmodus kan opstarten maar dan met de Nvidia gpu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan