Rollercoaster tycoon 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo,

Na even googlen heb ik nog niet de oplossing gevonden voor dit probleem:
M'n zus heeft rollercoaster tycoon 3 gekregen. Volgens www.canyourunit.com zou de laptop het spel aan moeten kunnen. Zelf op recommended!
Het installeren gaat goed. Verloopt zelfs gewoon als normaal verwacht.
Maar nu 't probleem:
Tijdens het starten van rollercoaster tycoon 3 zegt hij:

C:\Program files\Atira\Rollercoastertycoon\RCT3.exe

Abnormal program termination

In de titel van het bericht staat:
Microsoft visual c++ (en nog 2 woorden die ik ff niet meer weet)

Microsoft visual c++ 2005 is geinstalleerd dus daar ligt het niet aan lijkt mij.

Nu snap ik dat laptop geen game pc is, maar toch. Rollercoaster moet hij aankunnen als hij de sims 3 ook aankan.

Laptop specs?
Weet ik niet precies, in ieder geval een: Toshiba satellite. Ik denk trouwens een: Toshiba satellite L300, maar dan heb je (volgens kieskeurig) keuze uit de: Toshiba Satellite L300-1FS, Toshiba Satellite L300-190, Toshiba Satellite L300-203 of nog een paar :S

Het is een pentium dual-core want daar zit een stikkertje van op de laptop.:d

Daarbij kwam gelijk het probleem: De DVD van rollercoaster wou er niet meer uit als ze het knopje van de cd/dvd drive indrukte:(. Ook via: Start > computer > Rechtermuisknop op de dvd: Uitwerpen hielp niet want dan stond er iets van: Er is een fout opgetreden tijdens .... van de dvd...:(

Wie weet raad?
Groeten...

Op die dvd sperer zit een klein gaatje,prik hiermee met een paperclip of stopnaald in en je dvd schuif gaat open.

Heb je rct3 al in een andere compatibiliteitmodus geprobeerd?
welke windows versie zit erop?

Op die dvd sperer zit een klein gaatje,prik hiermee met een paperclip of stopnaald in en je dvd schuif gaat open.

Heb je rct3 al in een andere compatibiliteitmodus geprobeerd?

Aha ok dvd speler tip ga ik proberen.

dan over rct3 compatibiliteitsmodus:
  • Ze probeerde als administrator uitvoeren: Hielp niets.
  • Ze probeerde: Rechtsklik op snelkoppeling op bureaublad van rct3 > eigenschappen > compatibiliteitsmodus > Hokje aanvinken en Windows XP (Service pack 2) geselecteerd... HIELP OOK NIET:(

Laatst bewerkt:
Effe gekeken zo maar komt vaak voor deze melding met de dvd die blijft steken..

ik heb dit spel namelijk ook alleen is de mijne geinstalleerd via het bootmenu
misschien kan je dit ook proberen (bij mij werkte het wel) :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
@maikel9
Ja zover was ik inmiddels ook al. En ook al een x die vraag op het helpmij forum. Hier dus.:confused:

@AsusUser
Hoe bedoel je via het bootmenu?

Nog een keer @maikel9
Nu heb ik de dvd eruit, maar nu wil hij niet zelf meer openen. Dus als je de lade dicht doet zonder iets erin dan opent hij ook niet via het gewone knopje. Windows (vista ,sp2) zegt dan:
Er is een fout opgetreden tijdens het uitwerpen van HIER HET CD/DVD STATION.
Via het door jou gewezen pinnetje werkt tevens gelukkig nog wel, maarja dat is ook niet iets van electronica.

Bij de error van rct3 zelf staat trouwsens bovenaan: Runtime error. Misschien is dat belangrijk?

Voor die dvd ik denk een keer opnieuw opstarten dan is die fout eruit.
Ik heb dit spel op vista staan bij mijn zoon en speelt uitstekend,moet ik eerlijk zeggen met een no cd cr***.maar dat maakt denk ik niet uit..
hoe doe je dit via je bootmenu,mischien wat uitleg voor luuknl.

Laatst bewerkt:
@maikel9
Cd crack boeit me niet:P want deze is helemaal LEGAAL!

Maar ik ben idd benieuwd naar dat van via het bootmenu installeren....
Jij (maikel) weet dus blijkbaar ook niet hoe het moet dat via bootmenu installeren:)

Laatst bewerkt:
Nee schiet me niet te binnen hoe,ben ook wel nieuwsgierig daarom vroeg ik het ook.
De mijne is ook legaal maar dan hoef ie de cd niet te gebruiken :P

Laatst bewerkt:
@maikel

jah ok. Maar dan kan je netzogoed een image van je cd maken en die mounten met deamon tools lite. Dan hou je het volgens mij legaal. maar terug naar het topic!

Heb wel wat gevonden hier maar of het lukt ik weet het niet:
van dit forum:
http://www.ataricommunity.com/forums/showthread.php?t=549799

have solved the Abnormal Program Termination Problem.

To fix this problem simply

1. Put the disk into the drive after installation.
2. Go to C:/Program Files/Atari/Roller Coaster Tycoon
3/RCT3 exe. NOTE: This may vary computer to
computer.
3. Make sure you have clicked OK for Autorun.
4. Double Click on the exe. file. Abnormal Program Termination will most likely apear. If this dose not work continue to do it about 6 more times, if it still dosen't work right click on the file and click OPEN at the top, try this about 6 times. If that still dosent work then right click again and go to PROPERTIES, click on that and go to COMPATIBILITY then go to the box and click, scroll down untill you see Windows 98/ME. Then press the check box, after that press APPLY, after its done applying click OK. Finally Go back and click the exe. file and double click untill about 6 trys, if that dosent work then right click on the exe. file again and click on OPEN, try about 6 times. If this dosent work dont give up there is another way, do everything the dame except change the compatibility this time to Windows 2000. NOTE: By the way the disk icon will stop moving if it's working.

Aaaargh ook dat werkte niet:S

Maar het is trouwens het type:
Toshiba satellite L300-19F
dat stond namelijk op de onderkant:D

Iemand nog oplossingen mogelijk?

voor het installeren via het bootmenu
moet je een bootstrepper bestand hebben
(anders leest hij het niet)
jammer genoeg weet ik daar verder niet hoe dat werkt
(een vriend had het voor mij gedaan)

probeer eens google "bootstrepper"

veel succes :thumb:

pfff. jaja dat gaat me niet lukken. iemand anders nog?

te moeilijk he :D
mijn vriend heeft namelijk ICT gestudeert
dus hij weet er zowat alles van :)
maar zelf kan ik je verder ook niet helpen :(

Iemand? Graag hoor ik namelijk nogreacties. Misschien hebben jullie toevallig iets met een ander spel hetzelfde gehad of iets gedaan dat heeft geholpen?

Hallo Luuk, ik zou nog even op de microsoft kijken of er wel degelijk een juiste versie van microsoft visual C++ op staat.
Het kan goed mogelijk zijn dat er een fix uit is voor dit soort problemen in het algemeen.

Ik zal zelf ook nog even zoeken. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan