Rollercoaster tycoon werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masterben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2014
Berichten
3
Hallo,

Ik heb weer eens de eerste versie van Rollercoaster Tycoon uit de kast gehaald en op mijn laptop gezet.
via eigenschappen heb ik de instellingen gezet op Windows 2000, aangezien hij anders (in windows 7) niet pakt.
dit werkt nu dus allemaal goed, maar ik heb nu last van 2 problemen:

1. Het spel werkt wel, maar ik kan geen spellen opslaan of laden.

2. Ik wil graag de uitbreiding "Loopy Landscapes" hierbij opzetten, maar ik krijg de foutmelding dat de instal.exe niet werkt (nadat de bestanden zijn gekopieerd)
hierna breekt dus de installatie af en kan ik het spel helemaal niet meer spelen. Ik vraag me dus af hoe ik deze uitbreiding moet installeren. het heeft altijd gewerkt, maar op een of andere reden gaat het nu niet.

Hoe kan ik beide problemen oplossen ?
 
heb ik ook gehad. roller coaster tycoon (1) is eigenlijk te oud voor windows 7. hoewel compatibiliteitsmodus vrij goed is, helemaal vlekkeloos werkt het nooit.
je zou mischien nog iets met een virtual os kunnen proberen maar ik verwacht er niet veel van.


dus of een oude xp pc zoeken, of ouder, of je zult een nieuwere versie moeten zoeken van rollercoaster tycoon
 
Ik moet er wel bijzeggen dat ik het aan het installeren ben op een netbook, dus heel veel ruimte heb ik er niet op. (maar toch best goede grafische kaart)
vandaar dat ik ook de eerste versie erop probeer te zetten.
Nu heb ik dus ook ondertussen gekeken op Google, en hier wordt voornamelijk gesproken over een Patch.... is dit geen idee, of werkt dat niet ?
als er een oplossing voor is hoor ik die graag, eerlijk gezegd heb ik hier weinig verstand van.

daarnaast worden deze versies van Rollercoaster Tycoon nog verkocht, dus neem aan dat die wel werken met windows 7. of niet ?
 
niet perse, maar versie 2 werkte hier wel altijd op win7.
of het spel draait of niet heeft in dit geval niks te maken met de gpu.

er zullen vast en zeker patches zijn die het beter doen, maar helemaal word het niet.


ik heb er ooit een maand mee geprobeerd maar is een verloren zaak
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan