Rollover image verplaatsen in dreamweaver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lomp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lomp

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Ik heb zelf een rollover image gemaakt, alleen blijft hij als het ware constant aan de linkerkant vastplakken. Kan het alleen breder maken maar niet meer dan dat. Ook hierbij blijft de linkerkant vastgeplakt. Is er een manier om de rollover image te verplaatsen waar ik hem wil hebben?

Bvd

Lomp

Hoi Lomp,
Vast wel! :p
Maar zonder enig idee van de door jou gebruikte code valt er geen zinnig woord over te zeggen. Is het een css-rollover, of een javascript-rollover, bv.? Wat is dat "vastplakken" precies? Vastplakken aan wat? Hoe? Waar? Wanneer?
Zonder patiënt is het moeilijk diagnose stellen. ;)
Kortom: heb je een link naar een testpagina met de html, de css en eventueel het javascript?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik heb de rolloverimage gemaakt in adobe. Ik heb geen code of wat dan ook sorry haha:confused:
Vroeg me alleen af of het mogelijk is een rolloverimage te verplaatsen.
Ben niet goed in code's snap wel wat van html maar niet meer dan dat, dus ik sla liever het java gebeuren over.
Ik heb mijn site in het midden staan in dreamweaver. De rollover image moet ook naar het midden maar hij blijft dus aan de linkerkant vastplakken als het ware. Wat ik ook probeer hij werkt niet mee.
Of weet u misschien een makkelijkere weg om een rollover image te verplaatsen?
Nee heb ook nog geen link sorry.. Misschien dat dit helpt? Ik wil de "nagel" met contact erin als rollover image gebruiken. Misschien weet u een oplossing?
Alvast bedankt :thumb:

Aha, nu zie ik het probleem. Op de een of andere manier heeft Dreamweaver de rollover-nagel helemaal links op het ontwerpblad gezet, in plaats van aan de linkerkant in het gecentreerde middendeel.
Nu zijn er om te beginnen twee mogelijkheden:
  • òf het ziet er alleen zo uit in de Dreamweaver design-mode, en het komt goed als je de pagina in een echte browser bekijkt;
  • òf het gaat ook niet goed als je de html-pagina vanuit je Verkenner opent met Internet Explorer of Firefox, enz.
Soms is What-You-See-Is-What-You-Get in een webeditor namelijk niet helemaal waar of helemaal niet waar. :confused:
Gaan we verder.
In het eerste geval hoef je niets te doen, want dan is er eigenlijk geen probleem. :)
In het tweede geval heeft Dreamweaver het verkeerd in de html-code staan. En er zijn 5.000 manieren waarop iets verkeerd in de html-code kan staan. Om een oplossing te kunnen vinden, zullen we dus echt die code moeten zien.
Daar gaan we als volgt achter komen:
  • Schakel in Dreamweaver om van de ontwerp-weergave naar "code-view".
  • Kopieer de hele code vanaf <!DOCTYPE html PUBLIC enz. t/m </html>.
  • Plak de code in je antwoord (en gebruik daarna het
    htmlcodeknopje.gif
    knopje).
Misschien ontbreekt er nog iets (een apart stylesheet bv.), maar dat zien we dan wel weer.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Je screenshot is ongeveer 1850px breed, als je de witte randen er af laat, zie ik; en met de randen erbij: 3000px. Waarschijnlijk heb je een pracht van een breedbeeld-monitor. :D
Ik niet! Mijn scherm gaat maar tot 1024px breed, en dat is zo bij redelijk veel surfers. - De eerstvolgende standaardmaat is 1280px breed, en dan komt 1600px. Daar zit je dus nog ruim boven!
  • Betekent: al deze bezoekers zouden steeds (regel voor regel!) van links naar rechts en terug moeten scrollen om de tekst te kunnen lezen / de pagina-onderdelen te kunnen zien. En daar worden brave bezoekers altijd helemaal turelurefluut van (met "wegwezen" als veelgebruikte Escape) ...
Ik zou niet verder gaan dan max. 980px breed (van die 1024px moet ook nog wat breedte af voor de verticale scrollbar), dan kunnen zo veel mogelijk bezoekers hun nagels laten bijslijpen. ;)
  • Of je zou een zg. "liquid design" moeten maken, maar dat is een kunstje apart (waarvoor je ook de nodige trucs moet verzinnen om de achtergronden te kunnen gebruiken bij elke resolutie). Zou ik me nog even niet aan wagen.

Om ff eerlijk te zijn ik heb wel een certificaat voor dreamweaver maar het is wel 3 jaar geleden dat ik voor het laast in dreamweaver heb gezeten. Tips zijn erg welkom aangezien jij geloof ik alles kan dromen :eek:
Zal zowiezo alles nog even aanpassen bedankt voor die tips iig. En ja k werk idd met een groot scherm.
Ik begrijp nog iets niet:
Als ik iets in adobe maak met een transparante 8ergrond dan wordt dat met dreamweaver wit. Is daar ook iets aan te doen? Want ik doe momenteel erg moeilijk: Ik knip de button letterlijk uit de pagina in adobe en probeer dat weer goed te plakken op de plaats waar dus de nagel hoort. Ben erg slecht met codes. Of ik zou de nagel in het wit moeten zetten maar ja; alles moet mogelijk zijn met dreamweaver toch?
Zou je anders niet een rollover iamage met een layer kunnen maken? Dat maakt alles een stuk makkelijker.
Heb je verder nog tips over bijv de css? Dat is voor mij te lang geleden haha. Ik weet dat het erg handig is maar gebruik het niet echt (echt niet mag ook):p
Ik ga vanavond verder met de site dus zal wel morgen worden dat je dit (hopelijk) weer leest.
Dank je wel voor al je moeite

Laatst bewerkt:
Ja, ik denk dat Dreamweaver 'm bij rechtstreeks inplakken een witte achtergrond geeft, en de transparantie er uit fietst. Waarschijnlijk met het idee "Een webpagina kan geen transparante achtergrond hebben, anders zou je de binnenkant van je monitor zien. :p Daarom maak ik de achtergrond gelijk aan de standaard beginwaarde van de achtergrondkleur van een webpagina: wit!"

Het lijkt me dat het ongeveer als volgt zou moeten:
  • De nagel met z'n transparantie eromheen in Adobe opslaan als webgeschikt transparant image: d.w.z. als png met transparatie, of als transparante gif.
  • Over naar Dreamweaver, en daar via de optie: "Invoegen > Afbeelding" de nagel opzoeken uit z'n mapje op je pc, en binnenhalen.
  • In het Dreamweaver-venster voor het monteren van afbeeldingen zou ook op een of andere manier de goede positie aangegeven moeten kunnen worden. Hoe dat precies werkt: helaas geen idee, want ik heb Dreamweaver na een proefversie subiet weer van mijn kast afgegooid. *)
  • Maar misschien kan iemand anders vertellen hoe dat moet: hallo iemand anders?

Zou je anders niet een rollover image met een layer kunnen maken? Dat maakt alles een stuk makkelijker.
Je bedoelt dat je voor het image een aparte <div> maakt? Dat lijkt me inderdaad de aangewezen methode. Dan kan je de positie precies zo rangeren als je 'm hebben wilt.

Heb je verder nog tips over bijv. de css?
Ja: css leren! :p
Moet je wel even voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat. :D
Bijvoorbeeld:
Zo, nu kan je geloof ik wel even voort. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

*)
Ik codeer liever met de hand. Kunnen webeditors die denken dat ze voor mij kunnen denken, me ook geen kunstjes bakken. ;)

Dank je wel voor alles:thumb:
Trouwens over de pixels: Ik doe de pixels altijd veranderen in 100% zo past het altijd op een monitor :P
Toch nog wat goeds opgepikt haha

Dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan