• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rolmenu voor keuzemogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mausfrancis

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Beste allemaal,

Ik ben een scoreformulier voor een enqeute aan het maken. Echter het vergt erg veel ruimte om alle keuzemogelijkheden neer te zetten en daarna is het weer lastig om het betreffende gegeven antwoord makkelijk te selecteren. Dat moet makkelijker kunnen.
Is het mogelijk om een rolmenu te maken waarin in een cel verschillende keuzemogelijkheden staan, maar door er 1 aan te klikken, er slechts 1 verschijnt.

Bv. Bent u: a) een meisje, b) een jongen, c) beiden, d) beiden niet
Het zo mooi zijn als dat er zo uit kwam te zien als hieronder.

Maar misschien weten jullie nog wel een handige manier.

Alvast bedankt,

Maurits

Bijlagen

Maurits,

Heb een voorbeeldje bijgevoegd.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Ok, toch gelukt. Is er ook een manier waarop verschillende antwoorden geselecteerd kunnen worden?

Ik kom echt over als iemand die veel weet.
Is nochtans niet echt zo.:)

Hierbij toch een voorbeeldje van multiselect.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Dank je. Maar dit is niet wat ik bedoel. Is het mogelijk om zowel klant 1 als klant 2 te selecteren? OF anders gezegd: dat men zowel blauw als rood een mooie kleur vindt?

Dan begrijp ik je vraag niet, want in dit 2de voorbeeld kun je wel degelijk meerder keuzes maken, gewoon aanklikken en knop drukken.

Als het dat niet is laat dan eens een vb meekomen van hoe jij dat ziet.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan