rome total war

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
ik heb bij rome total war als ik redelijk ver ben dat ik dan krijg
het windows schermpje met rome total war werkt niet meer
dit heb ik bij alle facties en ook volgens mij elke keer na een bepaald aantal beurten
bij brutii als ik heel griekenland en een beetje daarboven
bij julii als ik zuid frankrijk en noord italie heb
dit is zeer vervelend want zo kom ik nooit ver in dit spel.

berend

meestal is dit wel op te lossen met een update,
of als je een illegale versie hebt zou het aan de crack liggen.

is illigale dus k moet opnieuw installeren en nieuwe crack zoeken?
waar kun je vinden welke versie je hebt/patch?

In de praktijk blijkt vaak dat gekraakte versies van rekenaarspellen zelfs beter werken dan de legitieme versies. Zeker bij de installatie zul je het verschil merken. Legitieme versies vragen vaak om zeer irritante registratiecodes, activatiecodes, licentie-overeenkomsten waar je mee akkoord moet gaan, kopieerbeveiliging die het maken van een reservekopie verhindert, het feit dat het compacte ronde schijfje in de rekenaar moet zitten omdat het spel anders niet werkt enzovoort. Als je het spelletje dan op een andere rekenaar installeert, krijg je de melding: "De activatiecode is reeds in gebruik", zelfs als je het betreffende spelletje volledig deïnstalleert van de andere rekenaar. Met andere woorden: een enorme last. Bij gekraakte versies hebben ze dit soort onzin er meestal uitgehaald, waardoor de installatie veel aangenamer, simpeler en sneller gaat. Het maken van reservekopieën wordt niet verhinderd en je kunt het ook spelen zonder dat het compacte rondje schijfje in de rekenaar zit.

Rome Total War is uitgekomen in de tijd dat Windows Vista, 7 en 8 nog niet eens bestonden. Het zou een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn.

hmmm dat zal ik morgen eens proberen dan maar ik vind het dan tog raar dat ie het vanaf daar niet doet en wel gewoon in het begin kunt spelen.

al ik via compatibiliteitsmode opstart met windows xp sp 2 krijg ik meteen rome total war werkt niet meer dan start ie dus niet eens op.

bierent

De compatibiliteitsmode van Windows werkt zelden.

Ik ondervind hetzelfde probleem als jij. Als ik op Windows Vista of op Windows 7 een leuk spelletje aan het spelen ben, sluit het spel soms ook ineens af met de melding "....exe werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing gezocht.". Ik weet niet hoe je dit probleem oplost. Het kan zijn dat als je Rome Total War installeert op een rekenaar met Windows XP erop, dat hij het dan wel werkt. Het kan ook zijn dat het hier niks mee te maken heeft en dat het gewoon een fout is van het spel zelf.

Mijn advies: ga opzoek naar een "patch" voor Rome Total War. Als je een "patch" kunt vinden, download en installeer hem dan. Als je geen "patch" kunt vinden, dan weet ik niet welke stappen je verder zou kunnen ondernemen om Rome Total War probleemloos op jouw computer te laten werken.

@M4RCO
Sorry aan de persoon die postte en iedereen, maar aangezien helpmij mij niet toestaat om priveberichten te sturen dan maar zo,

M4RC0, zou ik je iets mogen vragen? Mijn e-mail adres staat op mijn profielpagina :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan