Rond wordt Ovaal Met Win 7??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Hallo allen.

Ik zit met een merkwaardig probleem... Nadat mijn Xp machine de geest gegeven had ben ik oversgestapt naar windows 7 met een systeempje van Q-motion... Intel i3 core, 4 Gig RAM, ATI Radeon 4550.

Alles goed en wel gegaan op de resolutie na dan. Het blijkt dat er géén tussenmaat is? De (aanbevolen) resolutie staat nu op: 1440X900. Allemaal zeer scherp beeld! Alleen wat rond was in XP Wordt nu ovaal (van onder naar boven) het ziet er niet uit, en alles is vervormd! Auto's met ovale wielen :shocked: Vierkante dingen die ineens hoger/langer lijken.. dat soort troep.

De stap ónder die 1440X900 is 1360X1024, maar dan krijg ik weer een zwarte balk onder in beeld?

Mijn Monitor is de Acer AL1916W 19" breedbeeld, Mijn Videokaart de ATI Radeon 4550
Ik heb het gevoel dat een en ander niet echt lekker loopt met elkaar.

Wat is de max. haalbare resolutie van beiden? Moet ik andere drivers installeren? Een later model monitor aansluiten? Wat?

Laatst bewerkt:
Kun je het beeldscherm eens calibreren? Of via de autojust instelling van je beeldscherm.Anders een andere driver installeren van je kaart bij de fabrikant.Heb je een 64 bits OS?

Laatst bewerkt:
Ehm dat heb ik al diverse malen geprobeerd... Maar dat hielp niet... Ik ben nu gezakt naar 1280X960 en de verhoudingen zijn gelijk een STUK beter! Rond is nu ook écht rond. Alleen moet ik het beeld nog wat scherp zien te stellen... is een beetje wazig.

Ik hou het er maar op dat de AL1916W niet hoger kan dan 1280... :rolleyes:

Ja... win7 64 bits

Hier je drivers voor 64-bits(voor het geval dat) heb je ook via de windows interface gekeken naar de aanbevolen schermresolutie?

Die geeft als aanbevolen 1440X900 aan... :( Maar dan krijg je dus dat rond weer ovaal (ei) wordt

En van de link die je me gaf heb ik de nieuwste drivers al geinstalleerd..

Laatst bewerkt:
Mja... voor zover je over oplossen kunt spreken... met wat 'focus' en een dan desnoods maar een lagere res. kom je een heel eind... I dacht dat mijn monitor het beeld wel wat kon 'squashen' maar dat zit er niet op. (Dat je boven en onderkant naar elkaar toe kunt brengen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan