Rood kleur weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinustya

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Momenteel heb ik geen rode kleur meer op mijn beeldscherm.
Als ik dit beeldscherm ( philips 107E) aansluit op een andere pc dan geeft die wel alle kleuren weer. En als ik een andere beeldscherm op mijn desktop aansluit dan geeft die ook alle kleuren mee .

Dus weten jullie waaraan het kan liggen .

( p.s. nieuwe driver voor de video kaart heb k al geinstalleerd)

1 pennetje in de stekker wellicht krom?

Past de stekker nog perfect? Dus ook de schroefjes?

Gelet op je vraagstelling is dit een m.i. een **knip**onmogelijke situatie. Ik heb je vraag 4x gelezen en kan niet anders concluderen dan dat het niet kan dat die monitor elders wél goed werkt, terwijl een willekeurige andere monitor op het systeem waar de niet-rode monitor op zat, wél goed werkt. Da's m.i. echt **knip**onmogelijk -> dus tovenarij.

Denk mee:

ligt aan de VGA poort op de probleem pc -> kan niet, een andere monitor werkt wel goed
ligt aan de VGA stekker / kabel probleem monitor -> kan niet, op andere pc werkt 'ie goed

Samengevat : kan niet. :confused: ... maar toch is het probleem er................ :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelet op je vraagstelling is dit een m.i. een **knip**onmogelijke situatie. Ik heb je vraag 4x gelezen en kan niet anders concluderen dan dat het niet kan dat die monitor elders wél goed werkt, terwijl een willekeurige andere monitor op het systeem waar de niet-rode monitor op zat, wél goed werkt. Da's m.i. echt **knip**onmogelijk -> dus tovenarij.

Denk mee:

ligt aan de VGA poort op de probleem pc -> kan niet, een andere monitor werkt wel goed
ligt aan de VGA stekker / kabel probleem monitor -> kan niet, op andere pc werkt 'ie goed

Samengevat : kan niet. :confused:

Kan niet, maar is toch zo.

Als ik dit beeldscherm op mijn laptop aansluit heb ik gewoon rode kleur. Sluit ik een Tft aan op mijn desktop dan geeft die wel rood weer.

dus misschien dat mijn pc een tft verkiest boven een ´oude´ , maar dat betwijfel k .

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk ook mee.
Sommige monitoren onthouden hun settings die ze van de videokaart krijgen.
Als er in de settings (of zelfs met de knopjes op de monitor) iets mis is gegaan mbt de rode kleur, dan ben je die dus kwijt.
Tip om dat uit te sluiten: ga naar apparatenbeheer en de-installeer je monitor en je videokaart.
Zet de pc helemaal uit, en start weer op.
Nieuwe hardware wordt gevonden.

Probleem opgelost?

Ik denk ook mee.
Sommige monitoren onthouden hun settings die ze van de videokaart krijgen.
Als er in de settings (of zelfs met de knopjes op de monitor) iets mis is gegaan mbt de rode kleur, dan ben je die dus kwijt.

Ja, leuk en aardig, zou kunnen, maar blijft de vreemde situatie dat die "onthouden / meegenomen" settings kennelijk opeens vergeten worden op een andere pc, dáár doet die monitor het wél goed en áls die monitor dan weer terug wordt geplaatst, is 'ie het "meegenomen goede van die andere videokaart" -> "rood" dus weer "vergeten".

Laatst bewerkt:
Andere videokaart, dus andere settings.
Mijn iiyama Vision Master Pro 452 doet ook gek op een andere pc.....
Dan zijn de settings ineens gheel anders dan wat er op die opc is ingestyeld, en heel anders dan waar de monitor normaal aangesloten is.
Vandaar mijn optie.

Ik kan mijn monitor ook resetten, en dan zijn de settings weg.
Was het zelfs niet zo, dat windows met de setup de monitor kan instellen?

Dus: proberen kan geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Alle logica stemmetjes brullen het uit van ellende : dit kán niet.
Maar er gebeuren wel meer vreemde dingen tussen hemel en aarde, dus die de-installatie tip zou mogelijk best wel eens kunnen gaan werken.

Andere videokaart, dus andere settings.
Mijn iiyama Vision Master Pro 452 doet ook gek op een andere pc.....
Dan zijn de settings ineens gheel anders dan wat er op die opc is ingestyeld, en heel anders dan waar de monitor normaal aangesloten is.
Vandaar mijn optie.

Ik kan mijn monitor ook resetten, en dan zijn de settings weg.
Was het zelfs niet zo, dat windows met de setup de monitor kan instellen?

Helemaal mee eens, heb ik met mijn Philips TFT ook op een andere pc, maar dan gaat het om beeldschermgrootte, resolutie etc. etc. maar een complete kleur die verdwijnt? :confused:

Ja ok , ik snap dat settings overgenomen kunnen worden , maar dit beelscherm is altijd al bij deze desktop geweest. Hij is dus niet nieuw ofzo.

Kindervingertjes?
Piekstroom of statische elektriciteit gehad? Dan kan ie al in de war raken.
Het blijven chippies.......

Kindervingertjes?
Piekstroom of statische elektriciteit gehad? Dan kan ie al in de war raken.
Het blijven chippies.......

Ja maar, ja maar, ja maar, op een ánder systeem doet die monitor het zonder rood wél met rood ............

Statische electriciteit denk k niet.

Piekstroom lijkt me sterk

Kindervingertjes ????

Probeer het maar, dan sluit je deze opties uit.

Wanneer je hem op je laptop aansluit, welke kabel gebruik je dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan