Rood kleur weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik dezelfde kabel , dus kabel bij desktop eruit en bij laptop erin . ( De kabel in het beeldscherm is heel lastig te verwijderen .

Heel het verhaal is natuurlijk onlogisch.
De enigste oorzaak die ik kan bedenken is een pinnetje op de videokaart die iets dieper is gaan liggen, of een soldering die los zit.

Neeee, kan ook niet, want een andere monitor vertoont die kuren NIET op die pc en de probleemmonitor op zijn beurt óók weer niet op een andere pc. De enige heel in de verte mogelijke heel klein beetje logische oorzaak, zou die kunnen zijn die Paul-RT noemt, al zou mij uiteindelijk ook daar weer de logica duister van blijven. Het is gewoon een heel interessant probleem en ik ben dan ook zéér benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is.

Laatst bewerkt:
Een slecht contact in de kabel van de monitor in combinatie met een slecht contact op de videokaart is niet ondenkbaar.
Wanneer er slecht contact is geweest tussen een bepaald mannetje en vrouwtje onstaat er door de hogere overgangsweerstand een vorm van aanslag op de contacten.

Wanneer je de monitor nu aansluit op je laptop is de aansluiting in je laptop wel voorzien van goede contacten.

Ook wanneer je een andere monito aansluit op je pc(dus ook andere kabel) is die kabel weer voorzien van goedwerkende contacten.

Spuit de aansluiting van je monitor eens lekker in met een contactspray. K60

Waar zou ik z'n spuitbus vandaan kunnen toveren?

Neem aan bij iedere pc winkel ( of niet)

De makkelijkste is bij Conrad.
Zoek op "Kontaktspray".
3e pagina, 2e item. Klik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan