rood kruis bij partities harde schijven windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob36

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
ik heb een partitie aangemaakt. (voor windows xp(nog niet geinstalleerd)) maar er staat een rood kruis bij. dit heb ik ook met mijn externe usb harde schijf.

ik heb een dell 1555 laptop. met de legitieme windows 7 van dell.

op het bijgevoegde plaatje staat wat ik bedoel.

ik hoor graag
mvg. Rob

-edit- toen ik de partitie heb aangemaakt kwam er ook plotseling een bd-romstation bij!
als dit bluray is, kan dit niet, ik heb helemaal geen bluray speler/brander
dit staat ook op het plaatje maar is niet omcirkelt.

Bijlagen

• windows 7 rood kruis verkenner.jpg
    windows 7 rood kruis verkenner.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 148
Laatst bewerkt:
BD kan ik niet verklaren.

Je HDD eens controleren, middels een prompt (console) "chkdsk /r X:"
Waarbij de X natuurlijk staat voor de betreffende schijf, zonder aanhalingstekens.

bd romstation is al opgelost!
ik had deamontools uit staan maar nog gaf hij een virtuele drive aan. en dat is nu een virtuele bluray drive geworden.
mvg.

ik heb de schijf gecontroleerd op fouten, het kruis staat er net zo. volgens mij heeft het iets te maken met delen, er staat een tekentje van het netwerk bij volgens mij. (als je goed kijkt):)

Hey,

heb je een programma erop staan om de iconen te veranderen?
Zo nee, dan raad ik je aan om de "icon cache" te legen. Dit is een geheugen dat ervoor zorgt dat de iconen sneller geladen zijn.

Want mij valt niet alleen dat kruis op, maar alle icoontjes in jouw "Computer" zijn niet goed.
De C schijf heeft een icon van een ZIP drive, de brander van jouw harddisk, enz..

Dus het eerste wat ik zou doen is de icon cache legen.
Hier staan de stappen die je moet uitvoeren voor het verwijderen van de cache. Deze pagina is wel in het engels.

Succes,
Mathijs

hallo,,
ik heb de "iconen caché" geleegd maar het ziet er net zo uit.
omdat het gelukt is om het programmeer programma op win7 te draaien, heb ik xp niet meer nodig. ik heb de partities weer samengevoegd.
op het bijgevoegde plaatje zie je hoe het er nu uitziet.
volgens mij kloppen de iconen nog niet of is het wel goed?
mvg.

Bijlagen

• verkeerde iconen.jpg
    verkeerde iconen.jpg
    45,4 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
hallo, ik heb na mijn laatste vraag niets meer van jullie vernomen. vanwege een ander probleem moet ik mijn laptop opnieuw installeren ik hoop dat hiermee al mijn problemen verholpen zijn.
bij deze is de vraag dan voor mij opgelost.;);)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan