Rood kruis door NAV 2003 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
NAV staat steeds uitgeschakeld bij het opstarten. Er staat een rood kruis in het icoon. Heb NAV toch op enable staan en alles op automatisch.

Ik heb Win XP Pro en 5 gebruikers. Bij alle 5 de gebruikers start NAV niet op.
Ik had eerst ditzelfde probleem bij NIS 2004. En heb deze daardoor verwijdert.

Wat kan ik doen zodat NAV 2003 Pro meteen opstart en dus zich dus niet automatisch weer (disable) uitschakeld.

Systeem:
Win XP Pro,
Versie 2002 SR1
1.00 Ghz
384 MB RAM-geheugen

Jhon

1. Is hij echt gedisabled ? Als je er met de rechtermuisknop op klikt staat er dan enable of disable NAV ? Als er disable staat werkt hij dus wel, wordt alleen icoontje niet goed geladen.

2. Krijg je ook een foutmlding oid ? Of heb je dat in het verleden gehad bij het opstarten ?

Als ik er met mijn rechtermuisknop op klik staat er DISABLE >> werkt hij dus niet, staat uitgeschakeld.
Bij 'options\auto protect' zet ik een vinkje bij 'Enable Auto-protect', en mijn kruis is weg. Als ik de pc herstart staat er weer een kruis door mijn icoon en het vinkje bij 'options\auto protect\Enable Auto-protect' is weer uit.
Er staat ook een vinkje bij: star automatisch wanneer windows ook start.

Ik krijg geen foutmeldingen oid, heb ik in het verleden ook niet gehad.

heb je ook al gekeken bij help en ondersteuning >gebruik hulpprogrammaas>geavanceerde systeeminformatie>foutenlogboek weergeven of daar een fout bij staat hierover.
ook een systeemherstel geprobeerd naar een datum van voor je probleem.

Als je LiveUpdate aanklikt, krijg je meestal wel een foutmelding te zien.

Wat ik ook deed, NAV schakelde zich telkens weer uit.
Heb nu tot 2x toe de PC helemaal geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd.
Nu start NAV zich wel goed op (+/- 30 seconden na volledige opstart verdwijnt het rode kruis en is NAV ingeschakeld)

Waar het nu aan heeft gelegen is me een raadsel, hij doet het weer.

Dat een beperkte tijd het rode kruis zichtbaar is is niet abnormaal. Fijn dat het is opgelost.

Wat betreft het opstarten met een kruis door het icoon: Solution:
This is normal behavior, and your computer is protected during this time. This document describes what happens to Auto-Protect during startup. In this scenario, Auto-Protect is disabled for a short period of time during startup and then appears in the system tray.

The Norton AntiVirus 2002 Auto-Protect icon shows as disabled until after the program icons in the system tray finish loading during startup.

Ik heb dan de NIS 2004 maar merendeels qua opstarten komt er eerst een kruis door het NAV-icoon en als alles is opgestart verdwijnt het kruis. Je pc blijft beschermt gedurende deze periode. In de link gaat het over versie 2002 maar geldt ook voor latere versies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan