rood kruisje in hokje

Status
Niet open voor verdere reacties.

noontje

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
230
Goedemorgen allemaal

Heb mijn computer opnieuw geinstalleerd en alles loopt als een treintje maar er is nog een ding.
Ik krijg via mail berichten soms waarin ik vakjes met rode kruisje zie. Als ik de rechtermuisklik gebruik om de afbeelding te zien heb ik alleen de mogelijkheid: alles selecteren en dan selecteerd hij de tekst van de hele email.
Waarschijnlijk is het misschien een instelling die ik moet veranderen of zo.

Heb explorer 9 er netjes opstaan en weet niet hoe dit op te lossen.

Groetjes,
Marian:confused:
 
Automatisch alle afbeeldingen downloaden

1.
U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.

2.
Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op de tab Beveiliging.

3.
Schakel het selectievakje Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML-e‑mail blokkeren uit en klik op OK.

Daar kom ik helaas niet verder mee omdat het vinkje er al niet stond.
Dus zou alles gewoon moeten openen.

Dat is helaas niet de oplossing. Maar toch bedankt voor de snelle reactie.
 
Heb Flash Player 11 ActiveX er al in staan en java? Weet je dat zeker? Ben niet zo voor Java, dat heeft mij alleen maar problemen bezorgd in het verleden. Java is toch meer nodig?
 
De meeste mensen hebben Java niet nodig. Ik heb het ook niet op mijn pc staan en zie toch alle afbeeldingen in html e-mails.

Even een vraagje: zie jij geen enkele afbeelding in html e-mail of komt het maar een enkele keer voor dat jij een vak met een rood kruisje ziet in plaats van een afbeelding?
In het laatste geval ligt de fout bij de verzender van die e-mail. Vaak gaat het dan om nieuwsbrieven.
 
Nu heb ik de mail wel weer beveiligd dus kan ik de mails aanklikken als ik de plaatjes wil zien en dan is er met de meeste mails geen probleem en laat alles zien.
Bij sommige mail klik ik op weergeven en krijg ik de hokjes met rode kruisjes te zien en ook plaatjes en afbeeldingen ernaast, dus dat vind ik raar. Wel als ik op het kruisje klik, wordt ik doorgestuurd naar de link. Heb hier geprobeerd een voorbeeld in de bijlage te laten zien, hoop dat het is gelukt.
 
In reactie #9 heb je geprobeerd een afbeelding te plaatsen van wat jij te zien krijgt. Dat is je helaas nog niet gelukt.

Daarom moet ik er nu even naar raden. Ik ben zelf geabonneerd op veel nieuwsbrieven. Het viel me op dat in de wekelijkse nieuwsbrieven van bedrijf X de afbeeldingen vaak ontbraken. In plaats daarvan stond er een zogenaamde plaatshouder (een vak met een rood kruisje erin). Aan zo'n plaatshouder moet een plaatje gekoppeld worden en die koppeling moet in orde zijn. Die plaatjes worden namelijk pas geladen (gedownload) wanneer je de e-mail opent én verbonden bent met internet. Bedrijf X verzond zijn nieuwsbrieven voordat die koppelingen in orde gemaakt waren. Wanneer ik zo'n e-mail bewaarde en hem 1 of 2 dagen later opende, dan werden de plaatjes wel direct getoond. Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn.

En misschien ligt het aan je virusscanner. Welke virusscanner gebruik jij en scant die ook je e-mail?
Je zou die virusscanner even (voor 10 minuten) uit kunnen zetten. Open dan je e-mailprogramma en controleer of je wel direct de afbeeldingen te zien krijgt. Het is maar om een mogelijke oorzaak uit te sluiten.
 
Ik probeerde het eerst met kopieren en plakken en kreeg niet dezelfde afdruk zoals in de email, dus toen probeerde ik het met "insert image" en die pakte deze wel, maar kwam niet in zicht.
Weet niet hoe ik het anders moet doen.

Kan wel een email doorsturen naar iemand, zeg naar wie, of stuur me een prive bericht.
Dan kan je een goed voorbeeld zien.

Heb microsoft security essentials en alles staat automatisch ingesteld en heb nog gekeken: geen uitgesloten bestanden, dus of je mail dan ook beveiligd is via dit programma is mij ook niet bekend.
Maar windows mail staat al op alles beveiligd. Is dat niet voldoende dan.

Om Essentials uit te zetten dacht ik misschien klikken met de rechtermuisknop, gaat niet en via beveiliging zie ik ook niet waar ik deze moet uitzetten.
O, o o steeds meer problemen
 
O, o o steeds meer problemen

Dat valt wel mee, toch?

Om Microsoft Security Essentials (tijdelijk) uit te schakelen dubbelklik je op het pictogram in het systeemvak. Daarna klik je op Instellingen > Real-time beveiliging. Je haalt het vinkje weg voor "Realtime-beveiliging inschakelen". En dan klik je, onderaan in dat venster op 'Wijzigingen opslaan'.
Op dezelfde wijze schakel je later die realtime-beveiliging ook weer in.
Soms kan een virusscanner wat te streng ingesteld zijn. Daarom vroeg ik jou om de virusscanner tijdelijk uit te zetten. Overigens kan ik me dat bij Microsoft Security Essentials bijna niet voorstellen.

Je bent al ruim 11 jaar lid van het Helpmij forum, maar blijkbaar heb je nog nooit een afbeelding geplaatst bij een vraag. Dat kan op meer manieren. Om mezelf veel typewerk te besparen verwijs ik naar de handleiding voor dit forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610877-Hoe-gebruik-ik-dit-forum
Scrol op die pagina wat naar beneden. Dan lees je hoe je een plaatje kunt invoegen.
 
Laatst bewerkt:
Porrelaar geweldige uitleg, ga het allemaal uitproberen, dank je wel voor al je moeite.

rood kruisje.jpg


En Mik het is me duidelijk er moet geld binnenkomen, maar ik kan maar net rondkomen, sorry. Dan moeten er maar meer advertenties komen, weet nu hoe het zit.

:thumb:
 
noontje, je hebt een duidelijke afbeelding geplaatst.
Ik neem aan dat je al geklikt had op de blauwe informatiebalk, met daarin de tekst: "klik hier om de afbeeldingen te laden" en dat je daarna toch die kleine blokjes met een kruis erin blijft zien. Zo hoort links van de teksten 'Cosmo op Facebook' en 'Cosmo op Twitter' een kleine afbeelding getoond te worden.
Je schrijft in reactie #9 dat het bij de meeste mails nu wel goed gaat, maar bij een enkeling nog niet.

Juist omdat het bij de meeste e-mails wel goed gaat, denk ik dat de fout bij de afzender van de getoonde e-mail gezocht moet worden.
Om daar zekerheid over te krijgen zou je die e-mail even door kunnen sturen naar een vriendin. Daarna vraag je haar of zij wel kleine plaatjes ziet links van de woorden 'Cosmo op Facebook' en 'Cosmo op Twitter' en 'Succes'.
 
Mik: ik begrijp, je wilde mij er alleen maar op wijzen, bedankt daarvoor.

Porrelaar: oke bedankt ga ik doen en ik beschouw deze vraag voorlopig als opgelost.

En jullie zijn allemaal geweldig!

groetjes en tot de volgende keer maar weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan