De voorbije week kreeg ik meermaals te kampen met een erg trage computer. Met antivirus en anti-spyware kon ik geen enkele infectie terugvinden. Om zeker te zijn dat de traagheid niet lag aan een infectie keek ik ook of de firewall wel aan stond. Dat stond ie, maar nu wil ik graag volledig uitsluiten dat de oorzaak bij een infectie ligt. Gezien ik een rookie ben op dat vlak durf ik niet zomaar uitsluiten dat ik een verkeerde toets had ingedrukt of een keer, is er een manier om retrospectief te checken of de Windows firewall al die tijd heeft aangestaan (of eventueel wanneer die niet aanstond)?
PS: Spybot vond slechts 4 verdachte files die meteen werden hersteld, AVG 8 vond geen enkele virus of spyware infectie. Dus alles lijkt er op te wijzen dat alles OK is qua bescherming en dat de traagheid veroorzaakt is door een teveel aan programma's die lopen. Maar voor ik weer transacties, online betalingen etc doe wil ik wel graag zekerheid hebben dat de PC veilig is om dat te doen.
PS: Spybot vond slechts 4 verdachte files die meteen werden hersteld, AVG 8 vond geen enkele virus of spyware infectie. Dus alles lijkt er op te wijzen dat alles OK is qua bescherming en dat de traagheid veroorzaakt is door een teveel aan programma's die lopen. Maar voor ik weer transacties, online betalingen etc doe wil ik wel graag zekerheid hebben dat de PC veilig is om dat te doen.