• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster automatisch overnemen in weekrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Goedenavond,

Ik heb een bestandje waarin ik 2 sheets heb. Zie bijlage
Sheet 1 is een weekrooster waarin mijn uiteindelijke rooster overzicht moet komen, en sheet 2 is het rooster zoals ik het aangeleverd krijg.
Nu wil ik vragen of er iemand een formule weet waardaar de namen automatisch in het weekoverzicht overgenomen worden op de juiste plaats.
een VBA code zou nog mooier zijn mocht iemand er 1 hebben.

Gr Adile

Bijlagen

Hallo adile

zie bijlage

hier is gebruik gemaakt van 4 benoemde bereiken op blad 2

Bijlagen

Hoi Haije,
ik zit met een soortgelijk probleem, echter is mijn excelkennis niet toereikend genoeg om je oplossing toe te passen op mijn vraagstuk.

in de bijlage een voorbeeld.
in tabblad 1 "naamrooster" moeten de namen te voorschijn komen die op de dag gepland zijn in "4 wekenplanning"
Naamrooster wordt uiteraard aangevuld met nog 3 weken.

inBekijk bijlage plantool.xlsm

Kan je me helpen? Ik hoop het :)

Skwlkr (Ben),

ik hoop dat je hier mee verder komt....

Bijlagen

Hoi Haije,
Te gek! ik ga even kijken of ik er verder uit kom zo.
Bedankt voor nu!

Hi Haije,
Ik kom er toch niet helemaal uit, tot en met dinsdag werkt het. Echter, op woensdag krijg ik de melding "#naam!" en ik begrijp niet waar 'm dat in zit.
Zie bijlage. Kan jij helpen?

groet, Ben

Bijlagen

Ben,

dat kan kloppen, want ik heb (om je op weg te helpen) alleen voor de maandag en de dinsdag de benoemde bereiekn gemaakt.
Als je dat zelf doet voor de overige dagen komt het helemaal goed.

Hoi,
deze dagen heb ik aangevuld in cel AD, waar moet ik nog meer naar de dagen verwijzen?

groet, Ben

Ben,

je moet de bereiken maken.
Ga naar het tabblad "4 wekenplanning", selecteer (eerst) I1:I54, -klik in het vak boven cel A1 (daar waar nu staat I1) en type de naam woocht01 > nu is bereik woocht01 gemaakt.
Doe dit ook voor de overige bereiken

Zodra je dat allemaal gedaan hebt zullen de formules werken.

Laatst bewerkt:
Haije,

Dank voor je hulp en je meedenken,
ik heb naar jouw oplossing gekeken en deze gaat voor mij niet werken omdat mijn bereiken kunnen verschillen.
de kolommen in sheet rooster kunnen veel langer worden.

Ik heb ooit zoiets proberen te doen waarbij ik onderstaande code heb gebruikt, ik heb deze tot in den treure proberen op te bouwen maar dat is mij niet gelukt.
misschien dat het jou wel lukt

Code:
=IFERROR(INDEX('Rooster'!$A:$A;MATCH($F20;'Rooster'!C:C;0));"")

Adile

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan