Ik wil een database maken om de roosters van mijn werknemers in te zetten. Met 1 druk op de knop moet dan duidelijk zijn wie wanneer werkt. Om dat te bereiken wil ik de weekroosters van iedereen invoeren en eventuele vrije dagen toevoegen. Ook moet er een minimum aantal werknemers zijn op elke dag (een basisbezetting), zodat de database een melding geeft bij het invoeren van de vrije dagen (ja het kan of nee het kan niet).
Nu ben ik bezig in Excel, en voor twee vestigingen is dat prima aangezien er maar 3 medewerkers per vestiging zijn. Voor 1 vestiging ben ik zelfs als uitprobeersel in de agenda van outlook begonnen. Voor een andere vestiging gaat het echter om 25-30 medewerkers, en dat begint een beetje veel te worden.
Heeft iemand een voorbeeld van een soortgelijke database die ik kan gebruiken?
Er is tot nu toe geen budget om een databaseprogramma kant en klaar aan te schaffen, vandaar dat ik zelf aan de slag ga met Access.
Groeten,
Annemarie
Nu ben ik bezig in Excel, en voor twee vestigingen is dat prima aangezien er maar 3 medewerkers per vestiging zijn. Voor 1 vestiging ben ik zelfs als uitprobeersel in de agenda van outlook begonnen. Voor een andere vestiging gaat het echter om 25-30 medewerkers, en dat begint een beetje veel te worden.
Heeft iemand een voorbeeld van een soortgelijke database die ik kan gebruiken?
Er is tot nu toe geen budget om een databaseprogramma kant en klaar aan te schaffen, vandaar dat ik zelf aan de slag ga met Access.
Groeten,
Annemarie