• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster in weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi,

alles werkt perfect maar ik had een klein vraagje.
is het mogelijk via een pulldown menu de weken te laten zien?
1-4 dan 5-8, 9-12
ik kan het wel door de datum te veranderen in CEL L1 maar het liefst zou ik indien mogelijk alleen de weken willen zien
die in de pulldown menu voorkomt

Alvast super bedankt

Bijlagen

Zie bijlage met daarin 2 opties:
1) Jaar + (iso)weeknummer ingeven, daarna krijg je overzicht van die week en de drie erna.
2) Met pulldownmenu (gegevensvalidatie), beetje complexere formule benodigd, maar daarna krijg je ook een overzicht van de 4 geselecteerde weken.

Bekijk maar eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
rooster.JPG
Zie bijlage met daarin 2 opties:
1) Jaar + (iso)weeknummer ingeven, daarna krijg je overzicht van die week en de drie erna.
2) Met pulldownmenu (gegevensvalidatie), beetje complexere formule benodigd, maar daarna krijg je ook een overzicht van de 4 geselecteerde weken.

Bekijk maar eens.

Thnx werkt wel maar, de weken krijgen een error

Welke versie van Excel gebruik je? ISO.WEEKNUMMER is beschikbaar vanaf Excel 2013 geloof ik. Alternatieve formule is:
Code:
="week "&WEEKNUMMER(P7)
Zie weer bijlage. Met nog paar kleine dingetjes gewijzigd: ALS.FOUT in de opzoekfuncties, overbodig datumveld weggehaald.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@AlexCEL

Harstikke bedankt, alles werkt perfect precies wat ik zocht:thumb::thumb::thumb:

Formule in M5 klopt niet helemaal

Code:
=DATE(L1;1;1)+(LEFT(L2;FIND("-";L2;1)-1)-IF(WEEKDAY(DATE(L1;1;1);2)<5;1;0))*7-WEEKDAY(DATE(L1;1;1);2)+1
Deze werkt beter denk ik.

Formule in M5 gaf inderdaad telkens de laatste zondag van de week...

Heb voorbeeld in #4 aangepast met formule hierboven. Stukje simpeler.

@popipipo

Dank je wel voor de reactie AxelCel had het al aangepast :thumb:

werkt perfect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan