• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster incl pauze

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyke87

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Hallo,

Hopelijk kan iemand helpen met het volgende.

Ik wil graag weekroosters maken waarin ook rekening wordt gehouden met pauzes (deze krijgt een medewerker bij bijv. werken van 09:30 tot 18:00 maar weer niet als hij of zij bijv. om 12 uur begint. Graag zie ik dan de totaal gewerkte uren van die week optgeteld in cel Werkuren.

Alle hulp is welkom :)

Bijlagen

Wellicht niet de meest nette oplossing, maar functioneel wel goed.

Hierbij is uitgegaan van een half uur pauze indien de starttijd van de werkdag voor 12:00 uur is.
Er wordt niet gekeken naar de lengte van de werkdag.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Sander

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wellicht niet de meest nette oplossing, maar functioneel wel goed.

Hierbij is uitgegaan van een half uur pauze indien de starttijd van de werkdag voor 12:00 uur is.
Er wordt niet gekeken naar de lengte van de werkdag.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Sander[/QUOTE]

Dit is de perfecte oplossing!

Dank je wel Sander.

Ik ben hem nu even aan het finetunen alleen kom er niet helemaal uit: ik wil nu namelijk in de cellen onder de dagen in de vrije cellen (bijv. D4 & E4) de datum van die dag vermelden. Rechtsboven in staat al het weeknummer echter ik krijg het niet voor elkaar :(.

Ook zou ik als laatste stap graag een voorblad willen hebben met daarin een Dropdown menu waarin je makkelijk naar de weeknummers kunt bladeren. Zo hoef je niet onderin de pagina steeds te scrollen naar de juiste week. Mooiste zou zijn incl. datums bijv. week 26 (27-06 t/m 03-08)

Bekijk bijlage roostertest.xlsx

Laatst bewerkt:
De datums staan in het rooster.
Op blad1 is een bladnavigatie.
Klik in de lijst op de gewenste week.

Een nieuwe week bijmaken = de vorige week kopiëren.
Dan het weeknummer aanpassen.
Dan de bladnaam aanpassen.

Code voor bladnavigatie is van Rudi(Warmbakkertje)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De datums staan in het rooster.
Op blad1 is een bladnavigatie.
Klik in de lijst op de gewenste week.

Een nieuwe week bijmaken = de vorige week kopiëren.
Dan het weeknummer aanpassen.
Dan de bladnaam aanpassen.

Code voor bladnavigatie is van Rudi(Warmbakkertje)

Ziet er heel goed uit dank je wel (ook Rudi / Warmbakkertje). Kan het zijn dat de aanpassingen niet compatible zijn met excel op mobiele telefoons? Ik krijg namelijk de foutmelding: Deze versie van Microsoft Excel kan geen werkmappen openen met: ActiveXbesturingselementen. openen op mobiele telefoons is helaas wel noodzakelijk voor ons zodat iedereen het rooster kan inzien.

Tablets & smartphones kunnen niet overweg met VBA-code.
Dus die tabbladnavigatie zal nooit werken.
Ook met een drop-downlist heb je VBA nodig.

Dit is de perfecte oplossing!

Dank je wel Sander.

Ik ben hem nu even aan het finetunen alleen kom er niet helemaal uit: ik wil nu namelijk in de cellen onder de dagen in de vrije cellen (bijv. D4 & E4) de datum van die dag vermelden. Rechtsboven in staat al het weeknummer echter ik krijg het niet voor elkaar .

Ook zou ik als laatste stap graag een voorblad willen hebben met daarin een Dropdown menu waarin je makkelijk naar de weeknummers kunt bladeren. Zo hoef je niet onderin de pagina steeds te scrollen naar de juiste week. Mooiste zou zijn incl. datums bijv. week 26 (27-06 t/m 03-08)

Zie bijlage!
Drop down menu werkt ook op mijn telefoon, dus zou voor jou ook moeten werken.

Als je op cel B1 gaat staan en je gaat vervolgens naar tab 'Gegevens' > 'Gegevensvalidatie'.
Dan kan je daar na de cijfers nog de datums achter zetten de cijfers zetten. Dus bijv 25 (20-6 t/m 26-6);26 (27-6 t/m 3-7);etc
Op de tab 'Gegevensinvoer' kan je per persoon per dag de werkuren inzetten waarna deze automatisch op het rooster zichtbaar wordt.
Het bereik van de formules op tab 'Gegevensinvoer' loopt tot rij 100. Als je deze wilt vergroten ga je naar tab 'Formules' > Namen beheren.

En dan vervang je alle '100' tot een groter getal.
Hoop dat je er zo uitkomt en of dit is wat je zoekt.

Gr. Sander

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan