• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rooster maken in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter NESJA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedenavond,

Voor mijn vrijwillerswerkzaamheden ben ik bezig met het maken van een rooster.
Nu moet ik het rooster steeds handmatig invoeren en rekening houden met dagen waarop de vrijwilliger niet kan/vakanties.
Ik vroeg mij af of dit ook eenvoudiger kan door bijvoorbeeld een formule of een macro, waarin dan rekening wordt gehouden met het niet kunnen van de vrijwilliger/vakanties.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen of tips geven hoe het makkelijker kan.
Tot slot nog een paar voorwaarden:
Ingmar, max 4x per week behalve de woensdag
Joost, het liefst 2x in de week
de overige vrijwilligers graag en indien mogelijk verdelen over de hele maand
de vrijwilligers het liefst 1 hele dag bij 1 onderdeel inplannen tenzij dit niet anders kan.
Als er op een bepaalde dag meerdere onderdelen zijn dan moet dit verdeeld worden over meerder vrijwilligers
Gr. NESJA
hierbij het bestand Bekijk bijlage Rooster okt.xlsx

Ik heb uw invulrooster zo opgezet dat je enkel die mensen kunt invoeren die geen belet hebben op die bepaalde weekdag.
Voor de vakanties zal je dan toch een beetje handwerk moeten inzetten.

Cobbe,

Dank u wel.
Hiermee ben ik al voor een groot deel geholpen
Gr. NESJA

Cobbe

Ik heb nog een vraag voor u.
In uw versie kan ik Ingmar op de vrijdag voor zowel onderdeel 1 en 2 inplannen.
Echter kan dit volgens mij planning niet
Hoe kan je dit in Excel aangeven. En bestaat er ook iets als een randomizer, waardoor je doormiddel van een druk op een knop iedereen gepland hebt?
Gr. NESJA

misschien kan deze helpen

tabblad voor vakantie, door in A1 het jaar te veranderen begin je met leeg blad
hiervoor blad Template, te kopieren om 2017 of volgende aan te maken.
Ergens in kolom A een cel selecteren is goed om vakantieperiode in te vullen.

Tabblad rooster, 1 ding belangrijk, als er 3 rijen zijn met zelfde datum steeds met bovenste (1 ste beginnen)
om juiste beschikbaarheid in kolom I te krijgen.
namen gekozen voor een taak zullen voor een andere taak niet meer zichtbaar zijn op zelfde datum.

mvg
Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan