• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster maken voor de horeca

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferdibol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Ik wil een rooster kunnen maken waarbij ik kan zien hoeveel mensen er s'morgens, s'middags en avonds staan. Links een kolom met medewerkers, boven een balk met dagen en uren. Maar ik wil onderaan het rooster een overzicht hoeveel mensen ik op 1 dag in de middag heb staan en hoeveel avonds. Hoe moet ik dit doen? Het rooster is het probleem niet maar het over zicht wel.

Bijgevoegd een voorbeeld rooster, maar nog zonder opsommings overzicht

Groeten ferdi

Bijlagen

Hallo Ferdibol

Je hebt het over 's morgens, 's middags en 's avonds. Dit zijnn natuurlijk grootte begrippen.
Kan je niet iets specifieker zijn? Zoals 's middags begint om ..:.. uur tot ....

mvg Pie

Ferdi,

Voor de ochtend:
Code:
=AANTAL.ALS(B4:B9;"<"&TIJD(11;59;0))
Voor de middag:
Code:
=AANTAL.ALS(C4:C9;"<="&TIJD(18;0;0))
Voor de avond:
Code:
=AANTAL.ALS(C4:C9;">"&TIJD(18;1;0))
Gemakshalve de eindtijd 00:00 gewijzigd in 23:59. Beide cellen kopiëren en plakken onder de eerste tijd. Ik ga ervan uit dat de middag om 12:00 uur begint, anders kun je de tijd aanpassen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Rob,
Het is bijna gelukt, echter als iemand om 8uur begint en tot 23:59 werkt heeft hij (allereerst een lekker lange werkdag) maar dan heeft degene ook s'middags gewerkt en deze telt uw formule niet mee, wel de ochten en de avond maar de middag niet. Wat zou er dan niet helemaal kloppen? Bijvoorbaad dank voor uw reactie ik was hier al erg lang naar op zoek.

Groet ferdi
ps voor peter59, ochtend is van 8:00 uur tot 11:59 middag van 12:00 uur tot 17:59 en avond van 18:00 tot 23:50

Excel helden zijn jullie dit is inderdaad waar ik al lang naar zocht superbedankt.

:d

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan